Hei, skal mure/reparere innvendig vegg (isolering dusjrom/kjeller) av lettbetongblokk. Hadde kjøpt tynnpussmørtel på anbefaling fra selgeren av blokkene, men jeg leser nå og ser at det virker å bli anbefalt "tynnpusslim" i stedet for "tynnpussmørtel". Dog finner jeg ingenting når jeg googler byggevarehandelen på en søndag - og bare trenger å få tak i det raskt.
Noen som vet?
Jeg tok utgangspunkt i gds artikkel, der de knapt nevner hvilket lim de bruker. Søker dem i morgen naturligvis, men tenkte om noen var kjent med dette og kunne gi enkle tips/forklaringer.
Hei, skal mure/reparere innvendig vegg (isolering dusjrom/kjeller) av lettbetongblokk. Hadde kjøpt tynnfugemørtel på anbefaling fra selgeren av blokkene, men jeg leser nå og ser at det ser ut til å bli anbefalt "tynnfugelim" i stedet for "tynnfugemørtel". Dog finner jeg ingenting når jeg googler byggevarekjedene på en søndag - og trenger bare å få tak i det raskt.
Noen som vet?
Jeg tok utgangspunkt i gds artikkel, der de knapt nevner hvilket lim de bruker. Søker dem naturligvis i morgen, men tenkte om det var noen her som kunne gi enkle tips/forklaringer.
[lenke]
Min plate er av ukjent fabrikat (K-Bygg) men er sammenlignbar med f.eks. H+H eller Siporex. Mål 100mm dybde, 400x600 mm.
Velger dette fordi det er det resten av veggen er bygget med i original og har noe bedre isoleregenskaper enn Leca. Enklere å jobbe med.
Bara o mura på med detta olika leverantörer velger og kalle det olika..
[lenke]
den lenken virker ikke for meg.
går sikkert, men har dårlig erfaring fra murpuss og synes det er vanskeligt. Limet skal ha bedre vedheft, og vil gjerne bruke det om det finnes. ser betydelig enklere ut å jobbe med limet. Er jo en helt annen konsistens. Du vet ikke hvor man kan få tak i det?
går sikkert, men har dårlig erfaring fra murbruk og synes det er vanskelig å jobbe med. Limet skal ha bedre vedheftning, og vil gjerne bruke det om det finnes. Ser betydelig enklere ut å jobbe med limet. Er jo en helt annen konsistens. Du vet ikke hvor man kan få tak i det?
[bilde]
Men jeg tror ikke at det skiller noe, google på produktblad på ditt kjøpte produkt..
Det er ikke noe murbruk du har kjøpt for det har ballast om 0-0.5mm..
i "forbehandling" nevnes: "Underlaget skal også tynngrundes med grunning", hva er det for noe? trengs det når man skal mure blokker oppå hverandre, eller er det bare når man pusser?
før (et 600x2000 element hadde sprukket og er fjernet):
etter:
(vinkeljerns-løsningen kommer fra Gds-artikkelen - har 20mm luftspalte bak så ville være sikker på at det står stabilt - ingen innfesting til venstre heller der det går avløpsstamme).
Murer nå ferdig veggen oppover og skal deretter mure et skift utenpå for å dekke rørene.
Får håpe det holder som grunn for tettesjikt og mikrosement.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.