1.313 lest ·
3 svar
1k lest
3 svar
Tynneste attefallsveggen, f.eks. med PU-skum
Hva er den tynneste veggen (innen rimelige prismessige grenser) man kan lage på en Attefall?
Jeg leker med tanken på å ha betongskive ytterst som kan få puss, plåtreglstamme med mellomliggende PUskum.
Det må kunne lages mellometasje for loft.
Hva har man for lag innenfor skummet?
Går det an å sette opp bilder senere?
Jeg leker med tanken på å ha betongskive ytterst som kan få puss, plåtreglstamme med mellomliggende PUskum.
Det må kunne lages mellometasje for loft.
Går det an å sette opp bilder senere?
hva for tak skal du ha?U utbygget skrev:Hva er den tynneste veggen (innen rimelige prismessige grenser) man kan lage på en Attefall?
Jeg leker med tanken på å ha betongplate ytterst som kan få puss, stålrørstamme med mellomliggende PU-skum.
Det må være mulig å lage mellometasje for loft.
Går det an å henge opp bilder senere?
hvilket fylke bor du i?
Taket skal være så flatt som mulig siden maksimalhøyden er 4 og at man trenger loft for å kunne sove da de 25 m2 i bunnen vil gå til kjøkken/hall/dusj.henke_benke skrev:
Huset skal stå i Stockholm men siden jeg tror på mer ekstremvær framover så bør det gjerne være dimensjonert for masse snølast (eller være lett å måke dvs. ingenting som stikker opp og ha en takbelegg som tåler måking).
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 302 innlegg
En sandwich konstruksjon med plate og skum bør gi den tynneste konstruksjonen både for vegg og tak.
Vakuumisolering er det tynneste som isolerer bra. Sjekk f.eks. kingspan optim r
Det finnes også forslag om å utvide attefallshuset til 30m2 men har ikke hørt om det er i skarpt leie
Vakuumisolering er det tynneste som isolerer bra. Sjekk f.eks. kingspan optim r
Det finnes også forslag om å utvide attefallshuset til 30m2 men har ikke hørt om det er i skarpt leie
Klikk her for å svare