Hei,
Jeg tenkte å legge massivt tregulv når jeg renoverer overetasjen i torpet, men jeg har 800 mellom bjelkene. Hva anbefaler ekspertisen for tykkelse på gulvet da?
Eller bør man legge gulvspon og så gulv? Men det føles litt fake.
takk.
Jeg tenkte å legge massivt tregulv når jeg renoverer overetasjen i torpet, men jeg har 800 mellom bjelkene. Hva anbefaler ekspertisen for tykkelse på gulvet da?
Eller bør man legge gulvspon og så gulv? Men det føles litt fake.
takk.
Gulvspån på c/c 800 høres vel sånn passe ut
man legger jo terrassebord som er 28 mm c/c 600 så rundt 45 mm burde vel funke kan man synes.
Har ikke prøvd uten gjør bare et overslag ut fra terrassen, tregulvet vi tok opp i vårt første hus var rundt 35 mm men jeg husker ikke c/c på bjelkelaget der, mer enn 600 var det dog.
Har ikke prøvd uten gjør bare et overslag ut fra terrassen, tregulvet vi tok opp i vårt første hus var rundt 35 mm men jeg husker ikke c/c på bjelkelaget der, mer enn 600 var det dog.
Kan du ikke legge i en bjelke til i mellom da?
Hadde mellom 800-900mm mellom gulvbjelkene i kjøkkenet. La mellomdistanser og måtte skjære isolasjonen, men det ligger 22mm sponplate og 20 mm spontet tregulv avhengig av at vi ikke helt hadde bestemt oss for type gulv - men man unngår "knirkende gulv".
Gammelkjøkkenet var nok 38mm spontet..
Gammelkjøkkenet var nok 38mm spontet..
Klikk her for å svare