Er på tide å bytte dekket på brygga. Er en lang brygge med telestolper på betongringer, tvers telestolpene ligger i dag 50x100 lekter, og oppå det dekket i 35x150 (alt trykkimpregnert). Telestolpene ligger med cc 115cm, total bredde brygga 145 cm. Bygget på 70-tallet
Tenkte å beholde telestolpene og bytte resten. Nytt dekk blir 28x120 terrassebord, men funderer på lektene. Ville 45x70 stående funke? Har sjekket 50x100 trykkimpregnert, men det blir dyrt. Er 34 meter langt det handler om, så det blir ca 90 meter lekter.
Så hva tror dere? Hvilken dimensjon skal jeg ha på de tverrgående lektene? Legger ved bilde (telestolpene vil bli rettet, og tenkte å legge svillepapp som ekstra beskyttelse på oversiden av dem)...
45x70 høres spinkelt ut i mine øyne. Det er jo en brygge vi snakker om, ikke et terrassegulv. Det skiller jo typ 3 kr/m mellom 45x70 og 45x95. D.v.s. kostnadsforskjellen er ubetydelig.
Jo prisskillnaden er forsvinnende liten. Tanken var mest å ikke bygge for høyt. Har allerede nå et par cm over betongfundamentet og ytterste delen (som er ny siden noen år). Var en stund inne på liggende 95 eller til og med 120, men det føles som spinkelt + at det blir dårlig vannavrenning.
Samtidig er jo ikke 115 cm spesielt langt. Men 70 kanskje blir for spinkelt...
Jo prisskillnaden er forsumbar. Tanken var mest ikke å bygge for høyt. Har allerede nå et par cm over betongfundamentet og ytterste del (som er ny siden noen år). Var en periode inne på liggende 95r eller tom 120, men det føles som spinkelt + at det blir dårlig vannavrenning.
Samtidig er jo ikke 115 cm spesielt langt. Men 70 kanskje blir for spinkelt...
Edit: så nå at jeg hadde glemt å skrive at nåværende 50x100 ligger på plasken, altså ikke stående.
Ifølge hva jeg kan utlese i spennviddetabellen så skal 45x70 klare en spennvidde på 1,1 meter.
Fant denne lenken til spennviddetabell: http://www.scribd.com/mobile/doc/8497711
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.