:mad: Fant en gammel kjøkkengulv på låven (11x 3,5) så for meg at disse plankene kunne bli ganske fin bokhylle, kom på at siden jeg slår sammen 3 for å få dybde, samt at lengdene måler 3m, så trengtes det sterke konsoller. Sagt og gjort, laget konsoller i bøyd vinkeljern med en kraftig armeringsjern som støtte. Nå til problemet: konstaterte at veggen som jeg skal ha den på ikke svarte til forventningene mine. Bor i et hus hitflyttet forrige århundreskifte (sannsynligvis eldre) Rommet jeg bygger i måler 6X4m, inneholder 2 pipeløp, er i andre etasje. Veggen jeg bruker går fra pipeløp til yttervegg (3,30m fra pipeløpets slutt til yttervegg) trodde først at jeg skulle finne tømmer innenfor men så var ikke tilfellet, ikke engang i ytterveggen som jeg skulle bruke som avlastning. står derfor med et nymalt rom som om jeg fortsetter kommer til å se ut som en sil. har prøvd både stanleys samt b&d stenderfinner uten resultat (indikerer uavbrutt.) Hvor er stenderne??? lurer på om noen vet for eksempel hvor nær pipeløpet er det vanlig å begynne å legge stendere?? hvor tett mellom stenderne er standard??? ( huset er gipset og innredet i begynnelsen av -90tallet) finnes det andre alternativer for å finne stendere med denne tunge konstruksjonen?? for eksempel mollyplugg. siden jeg skal ha 3 hylleplan kan det bli for tungt for en stendervegg???? etter å ha lest mange andre innlegg på denne siden tror jeg sikkert at det finnes folk som sitter på løsningen, er selv ikke spesielt hendig. veldig takknemlig for svar.

Staffans2000
Heisann Nike.
Underholdende lesning.

Den første regelen står sannsynligvis kloss an mot pipen og deretter med 60 cm mellomrom senter-senter. Alternativt er det målt fra ytterveggen.
En gammel, utprøvd og karbondioksidnøytral akustisk metode fungerer oftest bra, dvs. bank på veggen og lytt - der det høres hult ut - Ingen regel. Der det høres stum ut - Regel.

Mollyplugg bærer forbausende mye hvis man ikke presser dem i stykker. Skru sammen en på prøve gjennom en liten gipsplate el. l. så ser du hvor mye du skal stramme den.

tusen takk Staffan!!

Helt riktig, de hadde gått ut fra murstocken:) Nå sitter fem av ti konsoller oppe, en hyllerad igjen, blir for en gang skyld akkurat som bildet jeg hadde i hodet når jeg først så gulvet. Kult at folk tar seg tid med andres problemer, herlig forum dette:)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.