Om det er passende eller ikke vet jeg ikke. Jeg bygde en kasse av glissent terrassebord for noen år siden. Og vi bruker komposten til kjøkkenhagen.
Det blir ikke rimelig om man skal bygge den av ubehandlet treverk. Da vil jo kassen råtne omtrent i samme tempo som hageavfallet.