Heisann til dere!! ;D

Et spørsmål angående trykkimpregnert tre. Jeg antar at det ikke er så passende å bruke det til sin kompostkasse?? ??? Eller om man skal dyrke spiselige planter i nærheten av det? ???
Rett meg om jeg tar feil ?

/Diana
 
Om det er passende eller ikke vet jeg ikke. Jeg bygde en kasse av glissent terrassebord for noen år siden. Og vi bruker komposten til kjøkkenhagen.

Det blir ikke rimelig om man skal bygge den av ubehandlet treverk. Da vil jo kassen råtne omtrent i samme tempo som hageavfallet.
 
Heisann!

Hva jeg har hørt er at ubehandlet trevirke (trockt) skal visst holde 10-15 år, mens behandlet er det dobbelte ???
/Diana
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.