Gjorde jobben for noen måned siden, to mann i to dager eksklusive overflate. Huset var 14x8m
Vi gjorde det innenfra så det krevdes enten en gulvlist på 15 cm eller omtapesering. I det tilfellet skulle kunden uansett bytte overflate så det var ingen problem.

Kan det ikke begynne å lukte noe fryktelig om imp. syllene blir fuktige?

Jeg mener at jeg har lest om det (kan huske feil) :o

• Liker
Detailsmatter
  • Laddar…
larsbj skrev:
Gjorde jobben for noen måned siden, to mann i to dager eksklusiv overflate. Huset var 14x8m Vi gjorde det innenfra så det krevde enten en gulvlist på 15 cm eller omtapetsering. I det tilfellet skulle kunden uansett bytte overflate så det var ikke noe problem.
Men interessant! Er det et teglhus du har? Vårt hus er litt større, 200 m², og vi har snakket med et firma som foreslo at ytterstokkene kan tas bort via utsiden, at man da tar bort 2 rader tegl, bytter ut stokken og så setter tegl tilbake. Skulle koste rundt 100k for hele arbeidet og med minimal påvirkning på øvrige deler av huset. (Verre med innerveggstokken derimot, men vi har jo regnet med den kostnaden også så:) ) Hva kostet arbeidet ditt? Edit: Så nå at det var du som utførte jobben for kunden:)

Sist redigert:
larsbj skrev:
Gjorde jobben for noen måneder siden, to mann i to dager eksklusive overflatebehandling. Huset var 14x8 m. Vi gjorde det fra innsiden så det krevdes enten en gulvlist på 15 cm eller omtapetsering. I det tilfellet skulle kunden uansett bytte overflatebehandling så det var ikke noe problem.
Såg at du er värmlänning også, du kanskje har jobb på Hammarö om en nær framtid ;)

Magdalena Eriksson skrev:
Men interessant! Er det et teglhus du har? Vårt hus er litt større, 200 m2, og vi har snakket med et firma som foreslo at ytterbjelkene kan fjernes via utsiden, at man da fjerner 2 rader tegl, bytter ut bjelken og så setter teglene tilbake. Det skulle koste ca 100k for hele arbeidet og med minimal påvirkning på resten av huset. (Verre med innerveggsbjelken dog, men vi har jo tatt høyde for den kostnaden også så:) ) Hva kostet arbeidet ditt?
Edit: så nå at det var du som utførte jobben for kunden:)
Bjelkebyttet ble gjort som en del av en større jobb på Råtorp, men kunne også blitt gjort som et enkeltstående prosjekt huset er et mexiteglhus. Bjelkebyttet kostet ca 50000:-.

Tror det finnes noen bilder på villalipkin.se eller på instagram.

larsbj skrev:
Syllbyttet ble gjort som en del av en større jobb på Råtorp, men kunne også blitt gjort som et enkelt prosjekt huset er et mexisteinhus. Syllbyttet kostet ca 50000:-.

Tror det finnes noen bilder på villalipkin.se eller på instagram.
Jaha men så gøy, det prosjektet følger jeg faktisk litt men hadde gått glipp av delen med gulvet så gikk inn leste meg opp nå! (Min svigerinne kjøpte deres forrige hus på Råtorp - hva verden er liten noen ganger) Må bare spørre om en ting, hadde de impregnert svill også i innervegger eller var det bare yttervegger?
Tusen takk for dine svar, skal absolutt ha dere i tankene for fremtiden!

Det var bare i ytterveggen det bare impregnert syll.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.