Hei, på et par steder på fasaden sitter gamle plater oppspikret som jeg nå har fjernet for å sette panel. Ifølge en nabo som har bodd her siden husene ble bygget på 60-tallet så inneholder platene asbest og de gikk som et "bånd" rundt hele huset. Nå når jeg tok ned platene og kikket bak dem, så synes jeg at det ser ut som treullit. Er det treullit eller ikke? Inneholder de asbest som naboen hevder?
//Tobbe
//Tobbe
Tobbe.A skrev:
Hei, på et par steder på fasaden sitter gamle plater spikret opp som jeg nå har fjernet for å sette opp panel. Ifølge en nabo som har bodd her siden husene ble bygget på 60-tallet inneholder platene asbest, og de gikk som et "bånd" rundt hele huset. Nå når jeg tok ned platene og så bak dem, synes jeg det ser ut som treullit. Er det treullit eller ikke? Inneholder de asbest som naboen hevder?
//Tobbe
Medlem
· Korpilombolo
· 3 736 innlegg
Ser ut som en kombinasjon av treull og eternit/minerit. Er det eternit, så inneholder det asbest. Ellers ikke.
Produktet på bildet mitt er "ekte" treullit ja, slik den alltid har sett ut og ser ut enn i dag. Og, så vidt jeg vet, har den aldri inneholdt asbest.Lena Elisabet skrev:
https://traullit.se/
Klikk her for å svare