Vi har vårt soverom i underetasjen i vårt sokkelhus. På en av veggene ønsker vi å sette opp trepanel (Moelven Rough). Det er gipsskjøt med filt-tapet der nå. Halve veggen er helt eller delvis under bakken. Tror dere det er ok å sette opp stålstendere på gipsveggen og sette trepanelet på disse? Er det nok med ca. 4-5 cm luftespalte bak? Eller kan jeg droppe stålstendere helt og sette opp trepanelet direkte mot gipsveggen? Det er ingen kjente fuktproblemer i veggen.
Finnes det spikerslag å feste panelet i (under/bak gipsen)?
Tre-panelet vil hverken gjøre til eller fra for fukten, så er det ingen problemer nå så finnes det ingen grunn til å ta innerrom for å lage en luftspalte. Om det er fuktproblemer nå så må jo de utbedres først i alle fall.
Tre-panelet vil hverken gjøre til eller fra for fukten, så er det ingen problemer nå så finnes det ingen grunn til å ta innerrom for å lage en luftspalte. Om det er fuktproblemer nå så må jo de utbedres først i alle fall.
Jeg antar at det er vanlige spikerregler og isolering bak.
Det ville jo vært det beste om jeg slapp luftespalte. Jeg har et vindu som begynner 5 cm fra veggen så det ville sett litt rart ut om jeg måtte bygge ut veggen mer enn 5 cm.
Det ville jo vært det beste om jeg slapp luftespalte. Jeg har et vindu som begynner 5 cm fra veggen så det ville sett litt rart ut om jeg måtte bygge ut veggen mer enn 5 cm.
Klikk her for å svare