Hei, jeg tror ikke denne innerveggen er nødvendig for å holde trappen sammen. Det er en ikke-bærende innervegg som vi ønsker å rive. Men den ene vange er skrudd fast på tre steder i veggen, noe som likevel gjør meg noen prosent usikker, selv om jeg tenker at det bare var praktisk under monteringen en gang i tiden..

Hva sier dere med erfaring? Hus bygget 1980.

• Trappestruktur med en skråstøtte som hviler mot en innvendig vegg. Veggen er muligens ikke bærende for trappen.
  • En trapp med hvite vanger, hvor en vegg er synlig i bakgrunnen. Det ene vangestykket er skruvd fast til veggen.
Hallo! Jeg vil begynne å rive typ i morgen, denne tråden bør dere prioritere opp!

Beste svar

Jeg tror at trappen står igjen uten veggen, men at den stabiliseres litt av veggen. Det vil således fungere å ta ned veggen, men trappen kommer til å knirke litt mer enn vanlig.

Det enkleste ville vel være å skru ut de tre skruene og kjenne etter. Skulle det føles dårlig, kan du vel skru dem tilbake.

• Liker
Häggens og 1 annen
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Jeg tror at trappen står igjen uten veggen, men at den stabiliseres litt av veggen. Det vil således fungere å ta ned veggen, men trappen vil knirke litt mer enn vanlig.

Det enkleste ville nok vært å skru ut de tre skruene og kjenne etter. Skulle det føles dårlig, får du vel skru de tilbake
Smart, takk! Den knirker som tusan allerede, kanskje blir det bedre uten vegg :crysmile:

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.