Hei alle sammen!
Første gang jeg skriver her, men har lest en del gjennom årene, usikker på om det er riktig underforum, men vi prøver!
Lurer på hvordan vi på best mulig måte kan skjule den rammen/vegguttaket som er vedlagt. Det beste hadde vært en løsning som ikke er permanent, altså noe som kan skrus ut ved behov. Alternativet til å skjule vegguttaket helt er å skjule rammen rundt, altså få den til å se ut som en mer rettvinklet rektangel (plastskinner?).
Min egen idé er å montere over et bokslokk lik denne: https://www.hornbach.se/shop/Doslock-ELKO-for-dubbeldosa-1420352/6644277/artikel-detaljer.html
Dimensjonene er 10x15x3 BxHxD (cm).
Hva sier dere?
Takk på forhånd!
Første gang jeg skriver her, men har lest en del gjennom årene, usikker på om det er riktig underforum, men vi prøver!
Lurer på hvordan vi på best mulig måte kan skjule den rammen/vegguttaket som er vedlagt. Det beste hadde vært en løsning som ikke er permanent, altså noe som kan skrus ut ved behov. Alternativet til å skjule vegguttaket helt er å skjule rammen rundt, altså få den til å se ut som en mer rettvinklet rektangel (plastskinner?).
Min egen idé er å montere over et bokslokk lik denne: https://www.hornbach.se/shop/Doslock-ELKO-for-dubbeldosa-1420352/6644277/artikel-detaljer.html
Dimensjonene er 10x15x3 BxHxD (cm).
Hva sier dere?
Takk på forhånd!
Allvitende
· Västra götaland
· 10 940 innlegg
Om det er så viktig å skjule det (i et skap?) hadde jeg nok valgt å lage en hel bakside som holder samme mål som innsiden av skapet.... Satt to lister i kantene og skjøvet inn bare...
Dette er ingen dum idé! Dog lurer jeg på om det ikke finnes en enklere måte å skjule det på. Skjule er kanskje feil ordvalg, men vi skulle i første omgang ønske å pynte det litt, ettersom det er i et skap, så trenger det ikke være helt perfekt. Det ville være nok med noe som enten skjuler akkurat den firkantede delen, eller om det finnes noe man kan feste rundt (f.eks. en plastramme, om det finnes?) for å på den måten skjule den stygge utskjæringen av baksiden.Dan_Johansson skrev:
Hei
Siden kontakten ikke går så langt inn i skapet, har dere kanskje en "smal litt høyere forpakning, typ tom risforpakning eller lignende, som dere kan skjære ut et hull i på baksiden og deretter bare sette inn i skapet. Hvis du forstår hvordan jeg tenker
/B
Siden kontakten ikke går så langt inn i skapet, har dere kanskje en "smal litt høyere forpakning, typ tom risforpakning eller lignende, som dere kan skjære ut et hull i på baksiden og deretter bare sette inn i skapet. Hvis du forstår hvordan jeg tenker
/B
E etompau skrev:
Akkurat dette har vi vært inne på selv! Dvs. noe plastlignende gjenstand som er enkelt å skru i og som ikke krever noe snekring. Nærmeste "ferdige" (dvs. pene) løsningen ville da være doselokket fra Hornbach, men spørsmålet er om det finnes noe annet på byggevarehuset som er enda bedre egnet for formålet?Bono_R skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 030 innlegg
Hva har dere i skapet da? Jeg mener, hva er det som gjør at dere bare må ha det skjult? Alle andre uttak i huset da som synes?
Det er et baderomsskap så diverse baderomsprodukter.S Stefan1972 skrev:
At det skal være skjult (minst rundt rammen) er kun av estetiske grunner.
For å tydeliggjøre så er det altså ikke selve stikkontakten vi vil skjule i første omgang, men den stygge utskårne rammen i treplaten som er rundt stikkontakten.
Allvitende
· Västra götaland
· 10 940 innlegg
Kjøp en passe stor fotoramme på Ikea, i valgfritt utseende, enkel hvit om dere er litt mer anonyme, gullfarget i fusktræskjær om den skal skille seg litt ut, og lim over...
Bra forslag men lim ikke, bare still den foran. Du trenger kanskje å dra ut kontakten og da er jo limmet ikke så bra.Dan_Johansson skrev:
Beste svar
Allvitende
· Västra götaland
· 10 940 innlegg
Fantastisk. Her har vi det! Fotoramme, at vi ikke har tenkt på det? Noen ganger så blir det så bra når man får et større perspektiv på problemet. Den gullfargede varianten er jeg litt usikker på dogDan_Johansson skrev:
Vet at det blir doble svar på rad, men kunne ikke redigere innlegget ovenfor. Nå vet vi hvordan vi skal gjøre det i alle fall, takk til dere for tankestilleren!
Passepartout! Blir virkelig fint rundt "rammen" og forstyrrer heller ikke nevneverdig da de er såpass tynne, så utrolig bra!
Passepartout! Blir virkelig fint rundt "rammen" og forstyrrer heller ikke nevneverdig da de er såpass tynne, så utrolig bra!
Klikk her for å svare