J
Vi hadde en plåtstos laget for å koble til spirorør. Det er mange regler rundt dette. Google på imkanal.

Feiere er forskjellige, men jeg har hørt at å kle inn murstock med gips ikke er ok. Går sikkert å finne reglene rundt dette...

• Liker
karincam
  • Laddar…
Takk! Superbra å få et søkeord!

Murpipa er ca 3×1,5 meter (minst). Det vi eventuelt skal kle med gips er ca 1 meter bredt på en side.

J JohanLun skrev:
Vi hade en plåtstos laget for å koble til spirorør. Det er mange regler rundt dette. Søk på imkanal.

Feier er forskjellige, men å kle inn skorsteinen med gips har jeg hørt ikke er ok. Det er sikkert mulig å finne reglene rundt dette...
Nå har feieren vært her. Ja, man kan kle inn med gips; jeg spurte ham. Han sa at jeg kunne bruke hva jeg ville, mørtel, gipsmørtel eller gipsplate. Hvilket som helst :)
Ang. tilkoblingen kunne jeg også gjøre som jeg ville; enten røret et stykke opp i kanalen eller en stos.
Så nå føles det lettere!

• Liker
tttomten
  • Laddar…
M
K karincam skrev:
Nå har feieren vært her. Ja, man kan kle inn med gips; spurte ham. Han sa at jeg kunne bruke hva jeg ville, mørtel, gipsmørtel eller gipspanel. Hvilket som helst :)
Ang. tilkoblingen kunne jeg også gjøre som jeg ville; enten røret et stykke opp i kanalen eller en stuss.
Så nå føles det lettere!
Ja da er det jo bare å kjøre det alternativet som du synes føles lettest (y)

• Liker
karincam
  • Laddar…
M muraren2 skrev:
Gipsputs funkar fint vid fuktiga förhållanden också, putsat mycket badrum med det
Hej! Ser att det är ett väldigt gammalt inlägg.
Putsade en murstock uvanför en vedspis med fiberförstärkt gipsbruk från Ardex.
Nu ca 1,5månad senare, såg jag att det spruckit på ett par ställen.
Kunden ska kakla på. Hur kan jag kolla så det inte släpoer med kaklet. Skyddar kaklet mo r värmen?
Det är en modern vedspis med utblås
uppe i bakkant.

Mvh Jannica Pihl

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.