Vurderer å bygge et LB-hus (totalentreprise). Vi er imidlertid helt ukjent når det gjelder bygningskonstruksjoner osv. Trenger man å engasjere noen med byggkunnskap da? Kan man stole på at husfirmaets konstruksjon både når det gjelder grunnarbeider, fundament og selve bygningen er tilstrekkelig bra? Kan legge til at LB-hus selv stiller med kvalitetsansvarlig som er inkludert i prisen. Hvis vi skal engasjere noen andre må vi bekoste det selv. Tar gjerne imot tips og råd.
 
En frittstående kvalitetsansvarlig kan alltid være bra. Vet jo ikke hvor upartisk en er som får sine jobber av leverandøren.
 
Jeg føler også litt sånn... Men samtidig vil man jo holde kostnadene nede så mye som mulig. Vanskelig avveining dette her :-/
 
Tror det kan være verdt det. En på jobben min fikk sin overetasje omgjort da kvalitetsansvarlig ikke godkjente arbeidet.

Nå når vi skal legge på en til etasje fikk vi anbefalingen av leverandøren å ordne en selv, de kunne riktignok formidle en kvalans, men syntes det var bedre om vi gjorde det selv.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.