Vi holder på å bygge på en til overetasje og må derfor mure på den eksisterende stokken. Den eksisterende skorsteinen klarte ikke kravene til tetthet hvorpå vi glidegøt kanalene vi bruker, trenger vi ikke gjøre det med den delen vi murer på? Jeg mener at kravet var spesifisert per løpemeter.

S
zeltber skrev:
Vi holder på å bygge på en til overetasje og må derfor mure på den eksisterende stokken. Den eksisterende skorsteinen klarte ikke kravene til tetthet, hvorpå vi glidestøpte de kanaler som vi bruker, trenger vi ikke å gjøre det med den delen vi murer på? Har for meg at kravet var spesifisert per løpemeter.
er det du har murt gastett?
hva har du brukt?

Det var en murer som gjorde jobben. Husker ikke hva det het. Men det var noe kjempedyrt bruk.

S
zeltber skrev:
Det var en murare som gjorde jobben. Husker ikke hva det het. Men det var noe kjempedyrt bruk.
hva slags steiner da?
men mureren burde jo ha utbedret innsiden også.
du må uansett dit med feieren, så spør den

Sist redigert av en moderator:
Jeg vet ikke om jeg er uklar, men det gjelder altså den nye delen av skorsteinen. Jeg skal forhøye den ved å mure på mer.

M
Selvfølgelig trenger du ikke å glideforme den delen som blir nymuret så lenge muringen er korrekt utført.

Sist redigert av en moderator:
Spørsmålet var nok befengt, nå er det bare å krysse fingrene for at feieren liker alle løsningene. Takk for all respons.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.