1.659 lest ·
9 svar
2k lest
9 svar
Trenger hjelp med ideer etter tankevurpe (bilde)
Hei!
Jeg trenger hjelp med forslag til løsning etter en liten tankefeil.
Jeg renoverer kjøkkenet i fritidshuset og har da laget et hull inn mot stuen. Dette hullet skulle få en benkeplate samt listverk rundt.
Nå har jeg dessverre glemt den lille detaljen at et listverk vil skape problemer både for mikrobølgeovnen og den øvre døren som begge vil treffe listen med begrenset åpning som resultat.
Finnes det en ok løsning uten å flytte skapet eller tapetsere om? Jeg river meg i håret her og trenger tips.
Jeg trenger hjelp med forslag til løsning etter en liten tankefeil.
Jeg renoverer kjøkkenet i fritidshuset og har da laget et hull inn mot stuen. Dette hullet skulle få en benkeplate samt listverk rundt.
Nå har jeg dessverre glemt den lille detaljen at et listverk vil skape problemer både for mikrobølgeovnen og den øvre døren som begge vil treffe listen med begrenset åpning som resultat.
Finnes det en ok løsning uten å flytte skapet eller tapetsere om? Jeg river meg i håret her og trenger tips.
Det er vel bare å droppe fór og sparkle en pen kant. Eller en innvendig smyg i mdf eller lignende som sparkles sammen med...
Hm... så nå at det var tapet... kanskje forsøke å skjære en helt rett kant ved hjelp av linjal og få en innvendig smyg til å møte den uten sparkel. Vanskelig, men kan gå.
Hm... så nå at det var tapet... kanskje forsøke å skjære en helt rett kant ved hjelp av linjal og få en innvendig smyg til å møte den uten sparkel. Vanskelig, men kan gå.
Eller sett opp en gips i stedet for typ MDF, så sparkler du inn et hjørnejern
Man kanskje kan lage "foder" av en metallvinkelprofil, typ denne: https://www.hornbach.se/shop/Vinkel...-10x10x1-mm-2-m/8829175/artikel-detaljer.html
Det burde ikke være i veien for lukene.
Det burde ikke være i veien for lukene.
Gjør som øvrige har foreslått og sett en smyg/fôr eller hva det nå kalles på "innsiden" av hullet. La den stikke ut noen mm (typ 5mm?) utenfor veggen. Når den stikker ut så slipper man å se evt. skjevskåret tapet og så går det fortsatt an å åpne luker. Du kan nok sette noen type fug mellom fôret og vegg/tapet også om det trengs.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Komplicerad golvisolering - behöver hjälp
Isolering -
Behöver hjälp att hitta trösklar som passar 😲
Fönster & Dörrar -
Hjälp Behöver 3 sovrum.
Planlösningar -
Trenger hjelp med HEA bjelke og takstoler
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
HJÄLP! Behöver förvaringstips -planerar kök med IKEA på fredag 18/7!
Kök