Hei!

Jeg trenger hjelp med forslag til løsning etter en liten tankefeil.
Jeg renoverer kjøkkenet i fritidshuset og har da laget et hull inn mot stuen. Dette hullet skulle få en benkeplate samt listverk rundt.
Nå har jeg dessverre glemt den lille detaljen at et listverk vil skape problemer både for mikrobølgeovnen og den øvre døren som begge vil treffe listen med begrenset åpning som resultat.

Finnes det en ok løsning uten å flytte skapet eller tapetsere om? Jeg river meg i håret her og trenger tips.

• Mikrobølgeovn og treskap montert på vegg, et åpent hulrom under viser pågående kjøkkenrenovering med utfordring ved dør og mikroåpning.
Skal det være en dør der, Feil syn av meg, bare et hull. Finnes bare som sies, å lage en omramming som kun er med 90 graders vinkler. Egen fantasi for det gjelder.

Sist redigert:
  • Liker
dartan
  • Laddar…
Det er vel bare å droppe fór og sparkle en pen kant. Eller en innvendig smyg i mdf eller lignende som sparkles sammen med...

Hm... så nå at det var tapet... kanskje forsøke å skjære en helt rett kant ved hjelp av linjal og få en innvendig smyg til å møte den uten sparkel. Vanskelig, men kan gå.

• Liker
dartan
  • Laddar…
For å klargjøre: det er altså til venstre i bildet problemet ligger (om jeg var utydelig :) )

Takk for svarene hittil, begge har jeg allerede vurdert, men vet ikke hvordan jeg kan få det pent :/

A
Kle innerdelen av hullet med fôr og så bare silikon mot den lille ytterfliken på 1-2 mm

• Liker
NoiseMaker og 1 annen
  • Laddar…
A
Pal92 skrev:
Kle innsiden av hullet med fôr og så bare silikon mot den lille ytterfliken på 1-2 mm

Typ sånn

• Døråpning i tre under bygging med gipsvegg ved siden av et vindu.
Eller sett opp en gips i stedet for typ MDF, så sparkler du inn et hjørnejern

• Liker
dartan
  • Laddar…
Takk for svarene. Hvordan ville dere agere med den gipsveggen som da allerede er tapetsert og ikke helt rett skåret?

Gjør som øvrige har foreslått og sett en smyg/fôr eller hva det nå kalles på "innsiden" av hullet. La den stikke ut noen mm (typ 5mm?) utenfor veggen. Når den stikker ut så slipper man å se evt. skjevskåret tapet og så går det fortsatt an å åpne luker. Du kan nok sette noen type fug mellom fôret og vegg/tapet også om det trengs.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.