Hei.

For en tid siden renoverte vi vaskerommet. Da fjernet vi den lille gamle trappen. Nå trenger vi (jeg) lage en ny trapp med litt andre forutsetninger enn den gamle. Se bilder:

Åpning til rom med gul vegg, fjernet trapp og rør langs bunn, dekorativt svart-hvitt flisgulv, og en blå pakkelapp og pen bit på gulvet.

Et gulv med dekorativt flisemønster, en metallstang, og en måler med tall til 20 cm.

Målebånd måler høyden fra gul til toppen for ny trapp i vaskerom, viser omtrent 30 cm mot gul vegg med rør forhindring.

Målebånd brukes til å måle høyden på metallrør foran en gul vegg i en vaskeromrenovering.

Her har jeg kjørt meg helt fast på grunn av rørene rundt hvordan jeg skal lage en liten trapp med 1 eller 2 trinn. Så nå vender jeg meg hit. Hva har dere for ideer? Beste idé (gjerne med en liten nett tegning om enn nedkladdet på en serviett) belønnes med en mental high-five og kanskje en belønning i posten!

Hei,

Hva er det med rørene som du synes føles "slitsomt"?

Jeg ville nok sett på å sette noen vinkelbeslag (eller det som anses passende) på veggen som det øverste trinnet kan hvile på. Deretter at dybden på trinnet dekker rørene slik at et andre trinn kan ligge "utenfor" og da lenger ned. Vanskelig å bruke den eksisterende kanten som et trinn, uten at det må forlenges forbi rørene på et vis.

P patrikd84 skrev:
Hei,

Hva er det med rørene som du synes føles "slitsomt"?

Jeg ville nok ha sett på å sette noen vinkelbeslag (eller hva som anses passende) på veggen som trinnet kan hvile på. Deretter at dybden på trinnet dekker rørene slik at et annet trinn kan ligge "utenfor" og dermed lenger ned. Vanskelig å bruke eksisterende kant som et trinn, uten at det må forlenges forbi rørene på en eller annen måte.
Det som er "slitsomt" er at rørene er et stykke ut fra veggen. Min første tanke var å lage noen vangstykker men rørene er i veien.

Ja, det øverste trinnet må bli ganske dypt så det går over rørene, og der kan kanskje noen vinkelbeslag fungere.

for å få en passende trapp som man ikke snubler i, vil man ha trinnene 250mm dype, noe som gjør at trappen blir 50cm dyp.
tegnet en rask skisse i sketchup på hvordan jeg ville ha bygget den, ville ha brukt mdf for å bygge den og laget 3 vangebiter.

i følge dine mål kan man lage trappen mye grunnere og få trinnene rundt 15cm dype også.

• 3D-modell av en trapp i SketchUp, viser en enkel L-formet trapp med tre trinn og vanger, designet for å kunne bygges med MDF.
  • Liker
jnse og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.