Hei!
Jeg har en utfordring jeg trenger hjelp til å løse.

Jeg har et hus med en gjesteleilighet på ca 70 kvm som ligger over en garasje. Denne var ikke 100 % komplett da huset ble kjøpt ettersom det manglet dusj og komplett kjøkken. Snekkeren (en venn) la merke til at bjelkene er gamle og har lengre avstand enn det man vanligvis har nå for tiden, men det er ikke et stort problem.
Problemet - Når vi planla hvor dusjen skulle være, så han at det var litt bevegelse i gulvet under. Fikk da høre at fliser ikke vil fungere bra ettersom de bare vil sprekke og krever et fast gulv uten bevegelse. For å bli kvitt bevegelsen må vi forsterke to bjelker på en eller annen måte.
Alt 1 - Legge til to helt nye bjelker mellom de nåværende. Tungvint og dyrt, krever at taket i garasjen osv. rives ned. De nåværende bjelkene er flere meter lange.
Alt 2 - Montere 1-2 søyler som støtter fra undersiden av garasjen og holder oppe bjelkene og eliminerer bevegelsen. Ulempen er at det tar opp bilplass i garasjen + ser ikke så pent ut.
Alt 3 - For å ta opp mindre plass kan man forsterke nedenfra med en konstruksjon som ligner <. Det vil si, i stedet for en søyle rett nedenfra og opp går den fra taket skrått ned mot veggen og deretter ned mot gulvet. (glemte hva det heter)
Alt 4 - Kan man kanskje ha noe annet i stedet for fliser? Noe som tåler mer bevegelse?
Skal prøve å komme med bilder i løpet av dagen.
Setter pris på alle tips!