Hei, blir litt trøtt. Har kjøpt baspanel 21x145 på Byggmax for garasjen min. Til huset kjøpte jeg fra en lokal byggevarehandel. Nå mangler det ca. 80m og Byggmax har ikke hatt det på lager på mer enn 4 uker. Kundeservice svarer ikke engang på spørsmålene mine om leveringstid, de sa til og med at det var på lager når det ikke var det. Har sendt e-post til kundeservice, det har gått mer enn 48 timer og ikke noe svar. Har ringt tidligere, men svaret er at de har fått inn, men de ser bare bestillingssaldo. Har vært og sjekket sikkert 2 ganger i uken. Det verste er at selv om breddedimensjonene stemmer, så er virkeligheten annerledes hos andre som selger denne typen. Har noen hørt om trelastmangel? Ifølge en jeg snakket med på BM påsto de det. Virker som mange Byggmax i landet har problemer med akkurat denne dimensjonen?

Kan dessverre ikke bidra med noen vettig info.

Men jeg hadde problemer med en møbel vi kjøpte på Jysk for mange år siden, det var feil hulltaking på noen plater.
Etter drøyt 2 måneder med mas fra min side om at jeg ville ha en leveringsdato for utfyllende levering, sier kundeservicemedarbeideren: Vi gir ikke ut leveringsbeskjed fordi kundene blir så opprørte når det tar lang tid...

Samme dag kom jeg med tilhenger og tippet møbelet på bakgården og fikk uten altfor mange protester pengene tilbake.

Jeg får omtrent samme kompetansevibber når man hører om Byggmax kundeservice.

Dro dro jeg faktisk 35 km nordover til Härnösand og der skulle de ha 265m(!) ifølge nettet. Kom opp var det mest fillers men klarte å skrape sammen nok til mitt behov og fikk 30% på grunn av mye spill. Takk Byggmax!

Trelastmangel my ass. Derimot går det alltid veldig tregt å få hjem trelast fra sagbrukene i Juli. Ferier og sommerjobbere du vet. Seriøse forhandlere klarer nok uansett å holde standarddimensjonene på lager i sommermånedene. Byggmax er ikke en seriøs forhandler, ta fra noen andre.

Edit: så at det løste seg ren.

Nesten alle sagbruk som jeg jobber mot gjør vedlikehold i en periode i juli. Dermed går ikke tørkene. Byggmax og andre byggevarehus burde vite om at industrien er stengt og folk på ferie trenger virke og dermed kjøpe inn ekstra.

Som sagt søkte denne før jeg dro til Härnösand. Har mange navn Z-panel, Bas panel, Mälarpanel mm men til tross for dimensjon 21x145 stemte ikke bredden på den flate overflaten så det ville se rart ut å bytte.

Selv om nettopp denne dimensjonen ser ut til å ha problemer ser man hvis man sjekker BM hjemmeside at nesten ingen har lev. Spesifisert kun et fåtall.

Byggmax kundeservice er dårligst, jeg handlet fra dem for første gang for noen uker siden, en ganske stor bestilling på ca 50k. Bestilte en haug med forsterkede hengsler som kostet 3kr/st mer enn de uten forsterkning men likevel fikk man de billige selv om man hadde betalt for de dyrere. Ringer kundeservice og de ber meg dra inn til butikken varene kom fra hvis jeg vil reklamere. De selger via nettet men all reklamasjon/garanti så må man dra personlig til butikken. Jeg mener at det er i strid med fjernsalgloven som man har når man handler via nettet?

En ting er sikkert at jeg kommer ikke til å handle flere ganger fra byggmax via nettet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.