Hei!
Har ca 30 kvm utbygd fra det gamle huset, den nye grunnmuren er krypkjeller med ca 200mm isolasjon og halve delen har gulvvarme...

Den delen som ikke har gulvvarme har en tendens til å bli trekkfull rundt føttene, og kald når temperaturen synker til de grader vi har hatt de siste vintrene. I krypkjelleren er det klassisk bygget med oljebehandlet masonite som ligger på trykkimpregnerte 28x95 som i sin tur er spikret i gulvbjelken og der over ligger isolasjonen, det er tilstrekkelig plass til å stå bøyd i så man slipper å krype :) heldigvis.

Har en tanke om å kjøpe 5cm isopor og legge i doble lag med forskjøvne skjøter, lime alle skjøtene med PU-lim og bruke fugeskum i ytterkant rundt om så det blir tett, dels for å gjøre det tett mot gulvet (trekket ved føttene), og dels isolere noe mer.

Er det noen som har erfaring med dette eller har noen andre forslag til hvordan man kan gå frem for å redusere dette problemet, så skriv gjerne noen ord.

Mvh/Nikke
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.