Holder på å bytte gulv i et rom med brystpanel på veggene. Panelet har stått oppå sokkelen som nå er revet bort, og jeg må derfor jevne ut veggen under panelet for å feste den nye sokkelen som ikke har samme mål. Vi skal også bytte lister i samme slengen, og målene stemmer ikke der heller, så dette må løses på et vis.
Tanken slo meg da at det kanskje er mer verdt å rive det gamle brystpanelet og sette opp et nytt med riktige mål mot gulvet og som funker med nye lister. Samtidig har jeg en idé om at jeg kan sette panelet med en distanse mot veggen for å kunne gjøre noe med de rare el-installasjonene i den gamle 40-talls leiligheten og få flere uttak i rommet. Jeg tenker altså at jeg kan trekke kabelen skjult bak panelet.
Er det noen som har erfaring med lignende prosjekter eller argumenter for eller imot en slik løsning? Jeg regner med at panelet ville bygge totalt ca 30 mm fra originalveggen i så fall. Kan det se rart ut? Og hvordan gjør man med lister rundt vinduer og dører? Alle tips og råd er velkomne.
Sett høy og solid sokkel i stedet. Eventuelt kan du kjøpe høy høvlet planke og leie håndoverfres for å få til en fin profil. Under eksisterende listverk setter du listesokkel (googla). Mal alt på stedet slik at det ser bra ut.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.