Gulvet blir 3-stavs 14mm parkett og vegger med gips som overflate. Hvilke løsninger finnes for å helt unngå gulvlister?

Gulvlistens eneste funksjon er vel egentlig å dekke gapet mellom gulv og vegg samt å ha noe å kjøre støvsugermunnstykket mot?

Jeg gjetter at det går bra å "stille" gipsplatene oppå gulvet. En noe uvanlig løsning vil jeg tro, men det burde fungere. Du må altså legge gulvet før du monterer gipsen på veggene.

S
hvordan har du tenkt da?
det skal være visst mellomrom mellom gips og parkett. så parketten kan bevege seg.
du kan legge plastmatte eller heldekkende teppe for å slippe lister.
så overflateskit kan si er tape, panel eller farge. gips er kun underlag.

Glipen trengs jo først og fremst i lengden, så man lar 8-9 mm glippe mot eksisterende vegg eller regelverk og så "stiller" man gipsen oppå, vil gulvet kunne bevege seg i lengderetning. Derimot ser jeg ikke hvordan dette skulle fungere bra i praksis, men det er en annen femma.

Suhagg, fant du noen bra løsning på dette? Vurderer selv en mellomvei der gulvet settes først, deretter sokkelen og deretter gipsen ovenpå sokkel så disse flukter...

ramini skrev:
Suhagg, fant du noen bra løsning på dette? Funderer selv på en mellomvei der gulvet settes først, så sokkelen og deretter gipsen ovenpå sokkelen sånn at disse flukter...
Nei. Kommer nok til å ha gulvlister til slutt uansett. Håper det løser seg for deg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.