Hei
Mitt spørsmål gjelder et nybygd hus. Inngangstaket stikker ut et par meter fra fasaden og holdes oppe av fire søyler kledd med thermowood. I dag skrår bakken fra inngangsdøren til disse søylene. Neste uke begynner arbeidet med bakken, og for å få bort skråningen vil den nedre delen av søylene havne under markdekselet. Det skal legges plater rundt dem. Jeg er klar over at dette ikke er bra, men hvordan kan jeg beskytte dem på best mulig måte? Entreprenøren har tilbudt seg å sette tjærepapp/ takpapp, kan det være ok? Bør jeg heller satse på å engasjere en blikkenslager som kan kle inn den nedre delen? Overgangen mellom tjærepapp (blikk) og tre er jo følsom. Hvordan lede bort snø og regn?

T torp55 skrev:
Hei
Spørsmålet mitt gjelder et nybygd hus. Inngangstaket stikker ut et par meter fra fasaden og holdes oppe av fire søyler kledd med thermowood. I dag heller terrenget fra inngangsdøren til disse søylene. Neste uke starter arbeidet med terrenget og for å fjerne skråningen vil den nedre delen av søylene havne under markbelagget. Det skal legges plater rundt dem. Jeg er klar over at dette ikke er bra i det hele tatt, men hvordan kan jeg beskytte dem på best mulig måte? Entreprenøren har tilbudt seg å sette tjærepapp/takpapp, kan det være ok? Skal jeg heller satse på å ansette en blikkenslager som kan kle inn den nedre delen? Overgangen mellom tjærepapp (blikk) og tre er jo følsom. Hvordan lede bort snø og regn?
Det der kommer aldri til å bli bra uansett hva du gjør.

Støtt heller opp taket med et par stempler. Fjern de eksisterende stolpene og støp på en høyere betongstøtte som kommer opp noen cm over den nye markhøyden. Støp inn stolpesko og plasser deretter stolpene tilbake.

• Liker
sijo 50 og 4 andre
  • Laddar…
Akk ja, det var det jeg fryktet. Takk for svar.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.