Hei alle sammen!

Jeg er ganske ny når det kommer til bygg, materialer og fiksearbeid.
Tenkte å høre om noen kan hjelpe meg.

I kjelleren i huset fra -44 har vi noen løsninger nær gulvet. Det ble drenering på 90-tallet, men det er mye plastbelegg og maling som ikke slipper gjennom fukt. Jeg vil gjette at det er derfor det har løsnet? Hva tror dere?
Så lurer jeg på om man kan se hvilket materiale det er? Altså, hva skal jeg bruke for å fikse det etter jeg har slipt bort malingen? Se de to første bildene.

Hovedspørsmålet: i et rom er veggen ikke hard, men høres hul ut. Gravde ut med en kniv og fant tre? Er det gips med trestendere inni? Noen som vet hva det er snakk om, og kan jeg bare rive det? Se de siste to bildene.

Takk på forhånd! :)
 
  • Veggen med avskallende maling og synlig puss, sprekker nær gulv. Brukket flak og rusk på gulvet. Potensiell fuktskade i kjelleren.
  • Veggen nær gulvet i en kjeller med avflassende maling og ujevne overflater. Gulvet har noen avskallede malingsbiter.
  • En gul vegg i en kjeller med flassende maling og et skadet område som viser murstein. Trehyller står ved siden av, og gulvet er dekket av rusk.
  • Skadet område på en vegg, med synlige treplanker under pusslaget. Veggflaten er sprukket og delvis avflasset, avslører underliggende trestruktur.
T tergo skrev:
kanskje kloasongvegg

spräckpanel vegg - Søk på Google
Det ser ut til å være det! Takk.
Er det ikke spesielt at det er i et rom men ikke de andre fire i kjelleren? Eller gjorde man så?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.