Tre pakker med forskjellige typer nylonplugger nummerert 1 til 3. Pakke 1 fra Essve, pakke 2 fra Clas Ohlson, og en løs plugg 3 fra Fischer.

Hei!
Skal sette opp en klesstang som skal henge fra betongtak med tunge ytterklær (kåper, frakker). Tenker å bruke tre kroker.

1) Er det noen forskjell i kvalitet mellom pluggene 1 og 2? Essves er mer enn tre ganger så dyr som Classes og ser mer fancy ut, men den kanskje ikke fester bedre for det?

2) Er plugg 3 fra Fischer uegnet for formålet?

3) Fortjener min eske med plugg 3 å lagres for bruk til oppsetting av flere enmetershyller på betongvegg? Eller skal jeg kaste esken og kjøpe (ordentlige?) nylonplugger i stedet? 3-eren er for så vidt også nylonplugger men den ser litt spinklere ut, synes jeg.

Takk for rådgivning.

Sist redigert:
Jeg har kastet alle pluggene som det ikke står "Essve Nylonplugg N" på. Disse funker alltid når jeg trenger å plugge ting.....

Ifølge min erfaring så fungerer i prinsippet hvilken plugg som helst om du skal plugge i ekte betong, eller stein.

Det som kan trenge spesialløsninger er om det er dårlig puss, lettbetong og andre myke materialer. Da synes jeg å ha fått bedre resultater med plugger som har en hel nese, og som trekker seg sammen og "korver ut seg", når skruen trekker sammen pluggen. De ekspanderer mer enn vanlige plugger.

Plug 3 er den mest avanserte og produsenten Fischer er kreative med nye produkter. De pleier å være pålitelige.
Men om det er betong så funker alle bra.

Som de andre har skrevet tidligere, så fungerer alle de pluggene bra hvis det er ekte betong. Derimot, hvis det er i en vegg med porøst tegl eller gipsvegg med fliser på, synes jeg at det finnes bedre og dårligere plugg.

Takk for alle svar. Da beholder jeg Fischerpluggen for fremtiden.
(I det aktuelle tilfellet brukte jeg til slutt ESSVE-pluggene.)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.