Hei
Da jeg er totalt opphengt (Stairporn) i flotte trapper, vil en slik være en selvfølgelig innredningsdetalj i vår kommende utvidelse. Liker spesielt flytende/svevende trapper og har skissert en trapp til andre etasje.
Nå er spørsmålet hvordan denne skal konstrueres!!
De øverste syv trinnene er som en vanlig spiraltrapp lik den som vises i annonsen (vedlagt bilde). Men hvordan kan de nederste syv trinnene konstrueres (som åpen eller lukket)?
For å gjøre det mer komplisert, skal det gå ned en trapp til kjelleren under. Ellers kunne man ha murt opp trinnene i lettbetong eller lignende og kledd med eiketrinn.
3D-bildet er fra et begrenset tegneprogram, viser bare prinsippet på trappen.
/Pär
Da jeg er totalt opphengt (Stairporn) i flotte trapper, vil en slik være en selvfølgelig innredningsdetalj i vår kommende utvidelse. Liker spesielt flytende/svevende trapper og har skissert en trapp til andre etasje.
Nå er spørsmålet hvordan denne skal konstrueres!!
De øverste syv trinnene er som en vanlig spiraltrapp lik den som vises i annonsen (vedlagt bilde). Men hvordan kan de nederste syv trinnene konstrueres (som åpen eller lukket)?
For å gjøre det mer komplisert, skal det gå ned en trapp til kjelleren under. Ellers kunne man ha murt opp trinnene i lettbetong eller lignende og kledd med eiketrinn.
3D-bildet er fra et begrenset tegneprogram, viser bare prinsippet på trappen.
/Pär
Snakk med Thomas på: http://www.trapptradition.se/
Han kan sikkert hjelpe deg.
Han kan sikkert hjelpe deg.
STILIG!
Jeg mistenker, fra et høyst lekmannsmessig synspunkt, at du må ha lukket trapp, slik at de hvelvede trinnene kan hvile på trinnet under opptrinnet, i alle fall de første bitene før trinnene begynner å bli i det minste litt rettere og kan hvile på midtstolpen og vangen.
Skulle jeg gjette.
Jeg mistenker, fra et høyst lekmannsmessig synspunkt, at du må ha lukket trapp, slik at de hvelvede trinnene kan hvile på trinnet under opptrinnet, i alle fall de første bitene før trinnene begynner å bli i det minste litt rettere og kan hvile på midtstolpen og vangen.
Skulle jeg gjette.
Klikk her for å svare


