Har en rett trapp som jeg har tenkt å bytte ut trinn og opptrinn. Nye trinn er vanvittig dyre. Jeg tenker å lage trinn av 21 mm kryssfiner som jeg deretter kler inn i noe laminatgulv. Er det noen som har gjort dette?

F Floskar skrev:
Har en rett trapp som jeg har tenkt å bytte ut trinn og opptrinn. Nye trinn er vanvittig dyre. Jeg tenker lage trinn i 21 mm kryssfiner som jeg deretter kler inn i et laminatgulv. Noen som har gjort dette?
Min far gjorde det i en svingtrapp for 25 år siden, men med tynn parkett + eikelister som front. Det funker og ser fortsatt bra ut, selv om man kjenner overgangen fra parkett til list.

• Liker
Floskar
  • Laddar…
F Floskar skrev:
Har en rett trapp som jeg har tenkt å bytte ut trinn og stusstrinn. Nye trinn er vanvittig dyrt. Jeg tenker å lage trinn av 21 mm kryssfiner som deretter kles inn i noe laminatgulv. Noen som har gjort dette?
Hvorfor kler du ikke inn de eksisterende trinnene med det samme laminatgulvet? 21 mm kryssfiner er veldig tynt som trinn. Tror ikke du kan finne tynnere enn 30 mm å kjøpe og da er det stive treslag som eik. Trappeemner i furu er alltid 40 mm.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Hvorfor kler du ikke inn de eksisterende trappetrinnene med samme laminatgulv? 21 mm kryssfiner er veldig tynt som trinn. Tror ikke at du kan finne tynnere enn 30 mm å kjøpe, og da er det stive treslag som eik. Trappemner i furu er alltid 40 mm.
Trappen er fra 69, knirker som pokker og har prøvd å fikse dette, men det blir bedre en stund. Det ligger også teppe på den og trinnene er 240 mm dype, jeg skulle ønske de var opp mot 280-300. Takk for tipset angående trappemner. Har googlet som en gal og er i bransjen. 30 mm kryssfiner finnes jo også.

Da er jeg med. Høres ut som en god idé å bytte ut da. Plywood må være sterkt, men det er ikke stivt. Det kan nok bli litt skummelt å gå i den trappen om trinnene svikter.

• Liker
tergo og 1 annen
  • Laddar…
F Floskar skrev:
Trappen er fra 69, knirker som satan og har prøvd å utbedre dette men det blir bedre en stund. Ligger også teppe på den og trinnene er 240 mm dype jeg skulle ønske opp mot 280-300. Takk for tipset angående trappemner. Har googlet som en gal og er i bransjen. 30 mm plywood finnes jo også.
Ah, jeg fikk for meg at du skulle forsterke trinnene med 22 mm plywood.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Da er jeg med. Høres ut som en god idé å bytte ut da. Plywood må være sterkt, men det er ikke stivt. Det kan nok bli litt skummelt å gå i den trappen om trinnene svikter.
Har fått tips om limtre som ligger bra i pris. 42x270 mm

G gmogmo skrev:
Ah, jeg fikk for meg at du skulle forsterke trinnene 22 mm plywood.
Okei, jeg er dårlig på å forklare. Det heller nå mot limtre 42x270

• Liker
gmogmo og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.