:confused:
Skal renovere vår trapp og lurer på hvilken av disse jeg skal bruke? Hvilken er mest slitesterk og prisverdig. Hvor vanskelig er det å sette inn?

1. stepkit Stepkit.com

2. duri Duri Svenska AB

3. inland Abi-Trä AB

Har selv renovert med alternativ 1.
Er selv fornøyd med resultatet og det var veldig enkelt å legge inn, mye takket være den der manikken man fikk med for å måle ut trinnene.
Eneste ulempen som jeg opplevde var at materialet føltes litt sprø ved sagingen, klarte meg dog unna med at det sprakk utenfor det som ble de nye trinnene.
Synes selv om dette å kunne anbefale alternativ 1.

Takk for svarene det har gitt nye innsiktsvinkler på det hele men også nye spørsmål. & takk for bildene av trappen poggan det ble veldig fint og veldig inspirerende.

1. Hva ble kostnaden for stepkitet & laminatet i deres trapp?

2. Hvor mange trappetrinn gjaldt det?

3. Da jeg har små barn lurer jeg på om det ble ¨glatt¨ i laminattrappen & stepkitet?

Hei hls! Å takk!
Kostnaden for vår trapp ble ikke mye.
"Trappkompassen" for ca 350 kr.
Spenelim ca 130 kr.
Laminatgulv, kjøpte Hornbach "billige" gulv, ca 40 kr/kvadrat, husker ikke hvor mye jeg kjøpte, men jeg måtte sammenføye 2 "planker" til hvert trinn. Jeg har 11 trinn, altså 11*2=22 stk.
Trappenosene, husker jeg ikke hva de kostet. Men jeg valgte en nese, med riflet og bred overside, for at man ikke skal skli.
Og, om gulvet er glatt, NEI det synes ikke vi, og vi har også barn, og de har ikke sklidd.

Totalt gikk vel hele kalaset på mellom 1500-2000 kr. (ca)

Stepkit blir selvfølgelig dyrere, har dog ikke oversikt over hver krone, men totalt for 12 trappetrinn ble det mellom 5 000 - 6 000 kr.

I og med at det er oljet eik så er det ikke glatt i det hele tatt. Vi har valgt å lakkere vårt for å beskytte trappen litt mer, men til tross for dette opplever vi ikke at trappen har blitt glatt.

/T

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.