Hei! kan ha havnet under feil kategori men prøver her!
Jeg driver med oppussing av min villa og har satt de fleste detaljene, nå gjenstår en oppussing av trappen.
Min kone har bestemt at hun vil at vi pusser opp trappen ved å male den i en mørkere farge, men det er skader på de eksisterende trinnene (eik).
Vi vurderte nye trinn for montering, men først og fremst virker det ekstremt dyrt, vi fant i best-case trinn for 1000/stk, noe som føles unødvendig da vi bare vil slipe dem ned og male hele trappen.
Hva ville dere ha gjort? Jeg legger ved bilder i tråden.
/ Ukyndig hobby snekker =)
Jeg driver med oppussing av min villa og har satt de fleste detaljene, nå gjenstår en oppussing av trappen.
Min kone har bestemt at hun vil at vi pusser opp trappen ved å male den i en mørkere farge, men det er skader på de eksisterende trinnene (eik).
Vi vurderte nye trinn for montering, men først og fremst virker det ekstremt dyrt, vi fant i best-case trinn for 1000/stk, noe som føles unødvendig da vi bare vil slipe dem ned og male hele trappen.
Hva ville dere ha gjort? Jeg legger ved bilder i tråden.
Renovator
· Kalmar län
· 2 600 innlegg
Når jeg snakket trapprenovering før dekksmaling med Colorama fikk jeg tips om at hvis man vil bygge opp en skadet kant på trappenesen så er f.eks. Plastic padding mest egnet. For mindre hakk og småskader lengre inn på trinnet som ikke er like utsatt fungerer vanlig snekkersparkel.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.622 innlegg
Skal du male trappen med dekkfarge kan du jo sparkle med passende sparkel. Skal du olje eller lasere trappen blir det ikke bra med sparkel. Er det en solid trapp i tre ville jeg slipt ned hele trinnet og helst hele trappen for å få samme farge i hele trappen. Jeg ville kontaktet og snakket med et gulvfirma som har finer i nær farge som brukes ved renoveringer, kanskje kan du kjøpe en finerskive fra dem. Et finsnekkeri kan sikkert også skaffe riktig materiale.F fosi skrev:Hei! kan ha havnet under feil kategori men tester her!
Jeg driver med renovering av min villa og har satt de fleste detaljene, nå gjenstår en renovering av trappen.
Min kone har bestemt at hun vil at vi skal renovere trappen ved å male den i en mørkere kulør, men det finnes skader på de eksisterende trinnene (eik).
Vi sjekket nye trinn for å montere men først og fremst så føles det ekstremt dyrt, vi fant i best-case trinn for 1000/stk, noe som føles unødvendig da vi bare vil slipe dem ned og male hele trappen.
Hvordan ville dere gjort det? Jeg legger ved bilder i tråden.
Brukte selv et finsnekkeri som laget hvert trappetrinn med trappemaskin i massiv eik, U-trapp, det ble billigere enn et renoveringssett, lagt inn og klart.
Tanken er å male trappen, jeg får snakke med et firma som kan veilede meg i riktig retning - men nå føler jeg at det er mulig i hvert fall. Takk for hjelpen.H HEM2121 skrev:Skal du male trappen med dekkfarge så kan du jo sparkle med passende sparkel. Skal du olje eller lasere trappen så blir det jo ikke bra med sparkel. Er det en solid tretrapp så ville jeg slipe ned hele trinnet og helst hele trappen for å få samme farge i hele trappen. Jeg ville kontakte og snakke med et gulvfirma som har finer i nær farge som brukes ved renoveringer, kanskje kan du kjøpe en finérplate av dem. Et finsnekkere kan sikkert skaffe riktig materiale også. Brukte selv et finsnekkeri som laget hvert trinn med trappemaskin i massiv eik, U-trapp, det ble billigere enn et renoveringssett, installert og klart.
Klikk her for å svare