Hei!
Jeg vil bytte ut mitt kjedelige trappegelender/gjerde over trappen.

Vil ha glassgjerde med type rustfrie runde stolper opp til rundt trappen og så vil jeg at det skal gå over til stolper med enten rør eller vaiere ned som trappegelender da, med en rund overligger/håndløper.

Har spurt rundt hos de fleste gelenderforhandlerne jeg har googlet frem men ALLE sier at de ikke kan tilby en løsning eller at jeg må ansette noen som kan. Men jeg vil gjøre alt selv...

Legger ved et bilde på hvordan jeg vil ha overgangen fra glass til trappegelender. Min trappeløsning ser akkurat ut som på bildet så det er jo lignende den jeg er ute etter.

Der er det en 90 graders stolpe som går over fra glassfeste til rørfeste. Om de nå ikke finnes å kjøpe, hvordan har de da gjort det? Kjøper man rene stolper og borer selv?

Kan kappe rør selv så jeg trenger bare rør og så alle stolper, fester osv, synes ikke det er så avansert at jeg ikke kan få hjelp av "proffene"??? glass bestiller jeg også selv om ikke det finnes der jeg kjøper delene.

• Glassrekkverk med rustfrie runde stendere og en overgang til trapper med horisontale rør, sett ovenfra med tretrinn nedenfor.
D09
Om jeg ikke misforstår men Bauhaus har jo trappemateriale som du ønsker og kan montere sammen selv :)

finner ingen 90-gradersstolpe fra glass til trapperør der? eller borer man dem selv?

addebaddeman addebaddeman skrev:
hittar ingen 90-gradersstolpe fra glass til trapprør der? eller borer man dem selv?
Du må nok regne med å bore selv. Vi gjorde det enkelt for oss og tok inn en snekker som hjalp oss. Han leverte rørene forboret og vi moret oss med å montere alle beslagene på stolpene selv.

D09
Finnes nok litt ulike løsninger men slik gjorde jeg.

fantes ferdig 90 graders bøy på rørene

• Trapp med grå trinn og metallrekkverk med 90 graders bøyning i et rom med hvite vegger og en veggdekorasjon av et ansikt.
  • Liker
Skip6711
  • Laddar…
Slik ble vårt
En moderne trapp med tretrinn og rekkverk i metall og tre, festet til en hvit vegg.

• Liker
addebaddeman og 1 annen
  • Laddar…
Takk for alle svar, Hvordan er rørene bygget opp? Borer man et hull gjennom det første laget og så en gjengeplugg eller er de for tynne til å lage gjenger så man må bore gjennom hele røret og bruke en slags mutter eller lignende?

Skip6711 Skip6711 skrev:
Så här blev vårt
[bilde]
Er dette et rekkverk fra bauhaus? måtte du bore selv og i så fall hvordan samt hvilken bor? eller fantes det slike med feste for begge de retningene som det sitter?

addebaddeman addebaddeman skrev:
Er dette et rekkverk fra bauhaus? fikk du borre opp selv og i så fall hvordan og hva slags borr? eller fantes det slike med fester på begge de måtene som det sitter?
Hei,
Vår snekker kom med dem og det er ikke Bauhaus. Stolpene er spesialbestilt til vår trapp. De var forboret, så vi bare monterte beslagene. Vi ble også opplyst om det upassende med å ikke ha wiren vertikalt siden barn kan klatre på dem. Kanskje noe å tenke på?

• Liker
D09
  • Laddar…
Følger denne tråden, er også jakt etter trapperekkverk som man kan montere selv.

D09
Skip6711 Skip6711 skrev:
Hei,
Vår snekker kom med dem og det er ikke Bauhaus. Stolpene er spesialbestilt til vår trapp. De var forboret så vi bare monterte beslagene. Vi ble også informert om det upassende ved å ikke ha wiren vertikalt siden barn kan klatre på dem. Kanskje noe å tenke på?
Om man besøker Bauhaus side så søk på "Dolle"

Samme greier som jeg har men da het det noe annet.

Om jeg ikke husker feil så har stolpene en skinne på innsiden som holder mutterne og så var det ferdige hull.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.