Hei!
Jeg vil bytte ut mitt kjedelige trappegelender/gjerde over trappen.
Vil ha glassgjerde med type rustfrie runde stolper opp til rundt trappen og så vil jeg at det skal gå over til stolper med enten rør eller vaiere ned som trappegelender da, med en rund overligger/håndløper.
Har spurt rundt hos de fleste gelenderforhandlerne jeg har googlet frem men ALLE sier at de ikke kan tilby en løsning eller at jeg må ansette noen som kan. Men jeg vil gjøre alt selv...
Legger ved et bilde på hvordan jeg vil ha overgangen fra glass til trappegelender. Min trappeløsning ser akkurat ut som på bildet så det er jo lignende den jeg er ute etter.
Der er det en 90 graders stolpe som går over fra glassfeste til rørfeste. Om de nå ikke finnes å kjøpe, hvordan har de da gjort det? Kjøper man rene stolper og borer selv?
Kan kappe rør selv så jeg trenger bare rør og så alle stolper, fester osv, synes ikke det er så avansert at jeg ikke kan få hjelp av "proffene"??? glass bestiller jeg også selv om ikke det finnes der jeg kjøper delene.
Jeg vil bytte ut mitt kjedelige trappegelender/gjerde over trappen.
Vil ha glassgjerde med type rustfrie runde stolper opp til rundt trappen og så vil jeg at det skal gå over til stolper med enten rør eller vaiere ned som trappegelender da, med en rund overligger/håndløper.
Har spurt rundt hos de fleste gelenderforhandlerne jeg har googlet frem men ALLE sier at de ikke kan tilby en løsning eller at jeg må ansette noen som kan. Men jeg vil gjøre alt selv...
Legger ved et bilde på hvordan jeg vil ha overgangen fra glass til trappegelender. Min trappeløsning ser akkurat ut som på bildet så det er jo lignende den jeg er ute etter.
Der er det en 90 graders stolpe som går over fra glassfeste til rørfeste. Om de nå ikke finnes å kjøpe, hvordan har de da gjort det? Kjøper man rene stolper og borer selv?
Kan kappe rør selv så jeg trenger bare rør og så alle stolper, fester osv, synes ikke det er så avansert at jeg ikke kan få hjelp av "proffene"??? glass bestiller jeg også selv om ikke det finnes der jeg kjøper delene.
finner ingen 90-gradersstolpe fra glass til trapperør der? eller borer man dem selv?
Takk for alle svar, Hvordan er rørene bygget opp? Borer man et hull gjennom det første laget og så en gjengeplugg eller er de for tynne til å lage gjenger så man må bore gjennom hele røret og bruke en slags mutter eller lignende?
Hei,addebaddeman skrev:
Vår snekker kom med dem og det er ikke Bauhaus. Stolpene er spesialbestilt til vår trapp. De var forboret, så vi bare monterte beslagene. Vi ble også opplyst om det upassende med å ikke ha wiren vertikalt siden barn kan klatre på dem. Kanskje noe å tenke på?
Om man besøker Bauhaus side så søk på "Dolle"Skip6711 skrev:
Samme greier som jeg har men da het det noe annet.
Om jeg ikke husker feil så har stolpene en skinne på innsiden som holder mutterne og så var det ferdige hull.
Klikk her for å svare