10.305 lest ·
22 svar
10k lest
22 svar
Trapperekkverk, ser dette profesjonelt ut?
Sånn ser overgangen mellom trapperekkverkene ut, om jeg ikke tar helt feil så er det vel meningen at de skal være på samme nivå, ikke at det skal være et hopp på 20-25cm i høyden.
Er det riktig montert eller var noen full på jobben?
Vi har klaget på det og bedt om at det blir justert så det ser bra ut, men vi har ennå ikke fått noe svar fra husbyggeren om de har tenkt å gjøre noe med det?
Er det riktig montert eller var noen full på jobben?
Vi har klaget på det og bedt om at det blir justert så det ser bra ut, men vi har ennå ikke fått noe svar fra husbyggeren om de har tenkt å gjøre noe med det?
Sist redigert:
Den venstre er det 115cm fra midten på trinnet under, og den høyre er det 103 fra midten på trinnet under den.SBH skrev:
Det morsomme/tragiske er at det ser forskjellig ut i alle husene, det er et antall like hus som er bygget i samme omgang.
Men om du måler den øvre litt lenger opp i trappen da? Om man ser på vangstykket ser man jo at det blir mindre bratt når trappen går ut i hjørnet. Jeg vet ikke hvordan man pleier å gjøre i nye hus, men i de eldre hus hvor jeg har sett hvordan rekkverket sitter har man brukt svingte rekkverk så de har samme form som vangstykket.shogo99 skrev:
Jeg tenkte også på det. Jeg vet ikke om det må bli akkurat som på bildene men litt rart blir det nok et sted om man har rette håndrekker til en slik trapp. Jevn høyde over trinnene går definitivt ikke an å få uansett hvordan de monterer dem.mulpac skrev:
Håndrekkenes overkant skal være 900 mm over forkanten av trinnet.
Egentlig burde den nedre håndrekken være lavere enn den øvre. At de ikke er linjert i hjørnene må man tåle, når man har rette håndrekker.
Egentlig burde den nedre håndrekken være lavere enn den øvre. At de ikke er linjert i hjørnene må man tåle, når man har rette håndrekker.
Sist redigert:
Administrator
· Skåne
· 8 662 innlegg
Er du sikker på det Immobil? Jeg synes det ser helt sprøtt ut. Hvilken hustilvirker er det som bygger slik?
Står det i noe regelverk som man absolutt ikke kan fravike?Immobil skrev:
Så kan man kanskje synes at man ikke skal måtte "tåle" stygge sluttresultater. Spesielt ikke når det ser ut som i tråden....
Administrator
· Skåne
· 8 662 innlegg
Du mener at praksis uansett er at man sørger for at veilederne linjerer?