Hei

Jeg har en trapp innendørs som mangler rekkverk på siden på den nedre halvdelen av trappen. Rekkverket skal nå bygges. Legger ved bilder på hvordan jeg har tenkt, der det grønne er trapp, vegger og annet eksisterende, mens det hvite er rekkverket jeg skal bygge.

Stolpene er 45x45
Endestolpen 75x75
Underliggeren 21x45
Overliggeren 15x45
Rekkverket 21x95

Min tanke er å montere stolpene på under- og overliggeren for å deretter sette stykket på plass. Det festes nedover og til siden øverst i trappen. Deretter settes endestolpen på plass som festes i det grønne området nederst. Til slutt settes rekkverket på plass ved å skrues nedenfra gjennom overliggeren. Også trelim brukes overalt.

Har dere noen tanker? Er jeg helt på villspor? Vil rekkverket holde?

• Illustrasjon av en innendørstrapp med nytt hvitt rekkverk sett fra siden, hvor grønne linjer viser eksisterende elementer i rommet.
  • 3D-modell av en innendørstrapp med et nytt, hvitt rekkverk. Rekkverket har stolper og liggere, festet på en grønn trappestruktur.
  • Innmiljødesign av en trapp med et hvitt rekkverk langs siden på nedre halvdelen. Grønn trappestruktur og vegger.
  • 3D-tegning av en innendørs trapp med planlagt rekkverk, i hvit, sett fra siden, med grønn markering for eksisterende trapp og vegger.
  • Illustrasjon av planlagt rekkverk for innendørs trapp, med hvite stolper og rekkverk mot grønn bakgrunn som representerer eksisterende vegger og trapp.
Det bør holde, om du forankrer det ordentlig i begge ender.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.