I
Hei,

Har malt vår Furu trapp og skaffet hjem 13mm parkett fra Kährs matt 3 stavs ek som skal monteres med MS polymer lim. Men hvordan løser man trappenesen? Vil ikke ha noe som overlapper parketten og den trenger å henge ned 60mm for å dekke både parkett og trappetrinn. Som man kan se på bildene her så er eksisterende trappenese dessuten vinklet:

Trappetrinn med vinklet trappenese i tre, hvor nytt parkettgulv skal monteres, sett fra siden mot en hvit vegg. Slitt furutrappetrinn med skrå kant i detalj, sett fra undersiden, venstre kant med åpen sprekk.

Vil selvfølgelig ha en trappenese som matcher parketten noenlunde, dvs. matt ek.

Vet at det finnes ferdige trinn, men vi håper å få ned prisen ved å bruke vanlig parkett. Produsenten tilbyr trappenese, men de ser ikke ut til å dekke hele tykkelsen på eksisterende trinn.

Så langt har vi betalt 2000 kr for selve parkettgulvet som skal rekke til alle 13 trinn. Hvis vi kjøpte ferdige trinn havner prislappen på 7000-8000 kr med trappenese.

Åsa Lund
Dessverre må du nok leve med kompromisser hvis du vil holde igjen på utgiftene.

I Ironside skrev:
Hei,

Har malt vår furutrapp og kjøpt 13mm parkett fra Kährs matt 3 stavs eik som skal monteres med MS polymer lim. Men hvordan løser man trappenesen? Vil ikke ha noe som overlapper parketten og den må henge ned 60mm for å dekke både parkett og trappetrinn. Som man kan se på bildene her så er eksisterende trappenese dessuten vinklet:

[bilde] [bilde]

Ønsker selvfølgelig en trappenese som matcher parketten rimelig godt, dvs. matt eik.

Vet at det finnes ferdige trappetrinn men vi håper å få ned prisen ved å bruke vanlig parkett. Produsenten tilbyr trappenese men de ser ikke ut til å dekke hele tykkelsen på eksisterende trappetrinn.

Så langt har vi betalt 2000 kr for selve parkettgulvet som skal rekke til alle de 13 trinnene. Hvis vi hadde kjøpt ferdige trinn så ender prislappen på 7000-8000 kr med trappenese.
Jeg gjorde en lignende løsning i min forrige leilighet. Da langskapte jeg parketten i ytterkant av trinnet for å få den i samme vinkel som trinnet og deretter monterte jeg en eikelist i forkant som jeg limte og skjøt fast med dykkert. Jeg ble veldig fornøyd og det holdt bra de to årene jeg bodde der.

En trebjelketrapp med eklister, sett fra bunnen, med en håndrekke på siden og en vase med grønne blader ved siden av.

Litt dårlig bilde kanskje, men dessverre er det hva jeg har siden jeg ikke lenger bor der.

• Liker
tjofas
  • Laddar…
Det er lett verdt 7-8 tusen for ekte steg. Blir jævlig bra med en gang.

• Liker
tergo og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.