Hei, vi har en rett, gammel trapp med 14 trinn som vi vil friske opp. Har ikke tommelen midt i hånden men har aldri gjort dette før, mitt spørsmål er: hvordan går man frem hvis man vil ha trappetrinn i eik og resten av trappen malt hvit? Hvilken maling bør man bruke, og bør man kjøpe laminatgulv, hva blir penest, og hva er mest kostnadseffektivt? Finnes det trappeneser som passer akkurat det laminatgulvet man vil ha, eller skjærer man til disse fra laminatgulvet? Takk for all hjelp.
 
  • Rak tretrapp med 14 trinn, brune trinn og rekkverk. Veggen er hvit og gulvet ser ut til å være lyst treverk.
Laminat synes jeg blir skikkelig stygt også i trapp, det ser jo helt dødt ut.
Kjøp ferdige eksteg med trappenese og bakkantslist så blir det lettest å få til for deg, men det koster jo mer.
Jeg brukte disse i min trapp som er som din.
http://www.dromtrappor.se/pages/restair/
 
Vaske, heftgrunn, gulvmaling er min lakkerte furutrapp malt med. Kjørte stepkit steg kjøpt på byggmax. Det ble bra. Viktig at man er nøye med måling og saging såklart.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.