Rev ned vår skjøre espalier. Noen tips på hva man kan bygge litt smidig?

Trapp med lys treverk, provisorisk grind foran, hvit kommode til høyre og en basketball plassert på trinnet bak grinden.
Trapp opp gang med treverk og hvite håndlister, en provisorisk grind foran. Moderne oppbevaringsskap ved siden av trappen.
Trebrygger belagt med klarlakk, ved siden av en uferdig vegg, med en midlertidig barnegrind i tre.
Så til det vanlige spørsmålet, male trappen eller ikke? Min samboer vil gjerne ha hvit trapp, men hvordan er det med maling? Har fått for meg at det kan bli ganske så glatt?

Har en provisorisk grind for vår 1,5-åring også.

Noen som har noen tanker og tips om dette?

Halt blir det ikke, for du kan for eksempel lakke bare trinnene etter du har malt hele trappen. Da lakkerer du i en mattere glans bare, du kan også male hele trappen i 15 glans. Oppleves ikke halt hjemme iallfall. :)

Takk for tipset. Noen som har noen tips om hva man skal bruke for å bygge espalier?

O ottoangel skrev:
Takk for tipset. Noen som har noen tips om hva man skal bruke for å bygge espalier?
Jeg e bare maler, dårligere med ideer til espalier :D

I Interista88 skrev:
Jeg er bare maler, dårligere med ideer til espalier :D
Det er greit, jeg tenkte generelt at noen på dette forumet burde ha en god idé :-)

Lever den gamle espalieren til sprøytelakkering.

Dessverre er den gamle bortom all redning. Tenker meg nå at jeg kjører på med reglar 45x45.

Blir sikkert bra å velge treverk av høy kvalitet så det ikke sprekker eller vrir seg. Så lite kvist som mulig. Ikke byggregler mao hvis du vil at det skal se ok ut over tid.

Synes ikke jeg finner noe annet enn byggregler.

Kan være verdt å dra til et ekte sagbruk og kjøpe høvlet kvalitetsfuru eller et enda bedre treverk for snekkerarbeid. Klart man kan prøve byggestendere men det er risiko for at det er billig treverk som ikke holder formen. Med tanke på at det skal være synlig mener jeg. Mye kvist = vanskelig å male uten gjennomslag

lykke til, håper det blir bra!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.