En god venn har fått lekkasje gjennom takpapp.
Pappen er nå borte, og noen steder er undertaket skikkelig fuktig. En enkel fuktmåler viste mer enn skalaen 45%
Nå trenger det å tørke. Men det er jo høst.
Så da dukket en tanke opp. Han har noen sånne avlange infravarmer på uteplassen sin, og jeg har en i kjelleren ukoblet. Ideen var da å lage noen stativer til dem og sette dem på taket rettet mot de våte områdene, for å varme opp og tørke ut raskere. Hva tror dere om den ideen?
Føles litt sprøtt, men ikke så dumt likevel.
Pappen er nå borte, og noen steder er undertaket skikkelig fuktig. En enkel fuktmåler viste mer enn skalaen 45%
Nå trenger det å tørke. Men det er jo høst.
Så da dukket en tanke opp. Han har noen sånne avlange infravarmer på uteplassen sin, og jeg har en i kjelleren ukoblet. Ideen var da å lage noen stativer til dem og sette dem på taket rettet mot de våte områdene, for å varme opp og tørke ut raskere. Hva tror dere om den ideen?
Føles litt sprøtt, men ikke så dumt likevel.
Gud for et dumt spørsmål jeg sikkert kommer med nå, men man lærer jo ingenting ellers; må det tørke så fort? Jeg antar at lekkasjen er tettet så kan det ikke tørke på "vanlig vei"?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.407 innlegg
Synes ikke det er et dumt spørsmål!MariaiÖstergötland skrev:
Det finnes alltid en risiko for mugg når treverket ikke kan tørke raskt, men når det først tørker så forsvinner jo problemet, så jeg synes ikke det er noen grunn til å gjøre annet enn det du foreslår. Treverket er sannsynligvis også bare fuktig på utsiden, så det går nok ganske fort selv uten brannfarlige forsøk
Klikk her for å svare
