S
En god venn har fått lekkasje gjennom takpapp.
Pappen er nå borte, og noen steder er undertaket skikkelig fuktig. En enkel fuktmåler viste mer enn skalaen 45%

Nå trenger det å tørke. Men det er jo høst.
Så da dukket en tanke opp. Han har noen sånne avlange infravarmer på uteplassen sin, og jeg har en i kjelleren ukoblet. Ideen var da å lage noen stativer til dem og sette dem på taket rettet mot de våte områdene, for å varme opp og tørke ut raskere. Hva tror dere om den ideen?
Føles litt sprøtt, men ikke så dumt likevel.
 
Gud for et dumt spørsmål jeg sikkert kommer med nå, men man lærer jo ingenting ellers; må det tørke så fort? Jeg antar at lekkasjen er tettet så kan det ikke tørke på "vanlig vei"?
 
Rickard.
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Gud vilken dum fråga jag säkert kommer med nu, men man lär sig jo inget annars; må det tørke så fort? Jeg antar at lekkasjen er tett så kan det ikke tørke på "vanlig vei"?
Synes ikke det er et dumt spørsmål!
Det finnes alltid en risiko for mugg når treverket ikke kan tørke raskt, men når det først tørker så forsvinner jo problemet, så jeg synes ikke det er noen grunn til å gjøre annet enn det du foreslår. Treverket er sannsynligvis også bare fuktig på utsiden, så det går nok ganske fort selv uten brannfarlige forsøk ;)
 
Har råsponten vridd seg så kommer den til å vri seg enda mer med sterk varme på. Sett en vifte som bare blåser så tørker det opp, luft og atter luft er for å tørke virke.
 
  • Liker
Rickard.
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.