Du skal ikke spise gelenderet.
Du kan spise en halv cm terrassebord per dag uten å få noen symptomer på kobberforgiftning.

• Liker
Trollet og 4 andre
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Du skal ikke spise gelenderet.
Du kan spise en halv cm terrassebord per dag uten å få noen symptomer på kobberforgiftning.
så finnes det som får akutte allergiske plager så snart de er nær trykkimpregnert treverk,
du får bruke hvor mye gift og kreftfremkallende stoffer i ditt hjem.
men trenger ikke anbefale andre å gjøre det,

skulle dere ta inn et valgfritt asbestprodukt i deres hjem?
hva da den er jo ufarlig så lenge du ikke puster inn fibrene

K Klasklättermus skrev:
skulle ni ta in en valfri asbest produkt i deres hjem?
hva da den er jo ufarlig så lenge du ikke puster inn fibrene
Jeg ville definitivt gjort det.

okei dårlig forslag. finnes ingenting annet som mennesker er mer bekymret for helt unødvendig.'

De impregneringsmetoder som forårsaket skadelige utslipp ble forbudt for 40 år siden. Det er ingen grunn til at frykten skal henge igjen.

Ja, det er mulig, men ubehandlet tre er som regel av høyere kvalitet enn impregnert.

• Liker
Klasklättermus
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
De impregneringsmetoder som orsakade skadlige emisjoner ble forbudt for 40 år siden. Det finnes ingen grunn til at frykten skal henge igjen.
dagens midler er ikke like giftige. men de er fortsatt ikke helt ufarlige.

mattiasp mattiasp skrev:
Ja, det er mulig, men ubehandlet tre er som regel av høyere kvalitet enn impregnert.
en annen grunn. til ikke velge ferdige utendørs produkter. som jeg helt har glemt.

M
Jeg hadde heller brukt impregnert inne enn ute. Kobber fordamper jo ikke direkte.
Derimot hvis man har det ute så vaskes det ut og spres i naturen 6 gram per planke ganger en hel terrasse blir til slutt ganske mye.

Bruk impregnert hvis dere synes det er himla moro, men gjør det innendørs så slipper i det minste naturen å ta hånd om det.

• Liker
garvin
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.