Vi må flytte vår taklampe. Virker som gipstak, og vil at den skal sitte fast i taket.
Letet med magnet og nå lurer jeg på om jeg tør bore et hull der magneten fester, for i min verden burde det være bjelken skruen sitter i som magneten igjen fester seg i.
Banket, men hører ingen forskjell.
Trenger hjelp her.
Lampen veier rundt 3-4 kg, er en sånn her:
https://www.fotogenlampor.se/elektr...nlampa-el-taklampa-i-gjutjarn-el-och-fotogen/
Takk for veiledning så det blir riktig.
Letet med magnet og nå lurer jeg på om jeg tør bore et hull der magneten fester, for i min verden burde det være bjelken skruen sitter i som magneten igjen fester seg i.
Trenger hjelp her.
https://www.fotogenlampor.se/elektr...nlampa-el-taklampa-i-gjutjarn-el-och-fotogen/
Takk for veiledning så det blir riktig.
Det er med største sannsynlighet lekter ved kortskjøtene av din gipstakplate som du har i taket.. der bør det holde å skru inn en krok for en lampe..Poccas skrev:
Vi må flytte vår taklampe. Det ser ut til å være gipstak, og vi vil at den skal forbli i taket.
Letet med magnet, og nå lurer jeg på om jeg tør å bore et hull der magneten fester, for i min verden burde det være bjelken som skruen sitter i som magneten i sin tur fester seg i.
Trenger hjelp her.
[lenke]
Takknemlig for veiledning så det blir riktig.
Har du en syl, så kan du jo kjenne etter om det finnes tre under der du tenker å feste uten at det blir for stort hull..
Takk nå spikret inn en dykkert og det er panel der. Drog på siden av magneten.Rejäl skrev:
Er det bare bore og dra inn en skrue eller trengs plugg?
Er det en krok med trådgjenget skrue så trenger du ikke borre, bare skru den inn der du vil ha den, er den veldig grov så kan man borre et lite 2-3mm hull for å lette på skruingen.Poccas skrev:
Ingen plugg brukes i treet..
I stedet for å lage hull i taket ( synd ) kan du bruke en Långa Jan fra Classes, da kan du få armaturen nesten hvor som helst til å passe over et bordPoccas skrev:
Da skal du forbore et 2 mm hull opp, trekker du i en skikkelig takkrok så kan det spenne ut i hullet. Spoota på gjengen før du trekker den dit. Og husk å ha en krok som er kraftig. En type slik her er bra og holder for 15 kilo. og finnes i ulike lengder, det med ulike lengder kanskje ikke på Classes.Poccas skrev:
https://www.clasohlson.com/se/Lampkrok-vit/p/21-2640
Takk. Ja jeg sjekket på Classes men det føles spinkelt. Må lete etter en grovere og lengre. Lampen har jo sittet i taket i 17 år i vanlig lampettuttrykkrok så det bør holde.J jonaserik skrev:
Må flytte den da man slår i hodet 🤣
Lampeuttak med krok holder for 15 kilo, den typen jeg lenket til, har i stort sett alle elektrikere i sine biler og brukes til 100 % for krok i tak.Poccas skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Bore i trapperekkverk for metallstenger
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Balkong: finne løsning for veggpanel/spaljé uten å bore i fasaden
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Borra snett ovanför centralen.
El -
Vad ska jag ha för förfilter borrad brunn
Vatten & Avlopp -
Vågar jag fortsätta borra?