Hei,

vi holder på å finpusse alle valg hos husbyggeren. Standardveggene har enkelgips, og isolering kring våtrom. Vi kommer til å velge isolering overalt, samt OSB på de fleste steder, dog ikke på slike områder der det føles litt uutnyttet som høyeste veggen i stuen med møne/pulttak og inne i garderobe og så. Føles det dum-snål?

Spørsmål to: hvordan er det å feste opp ting i vegger med enkelgips + OSB, bruker man gips/tre-skruer bare, og kan man trygt la være å finne en bjelke for tunge ting som vegg-TV og vegg-skap etc.?

:P
 
Dumsnarpt: japp ;)

Skru opp: Japp, hvor som helst. Ingen reglar.
 
Dumsnålt, tja hva er besparelsen?

I garderoben har jeg f.eks hatt god nytte av OSB, alle ELFA-ting med tilbehør sitter fjellstøtt her!

Ja, det er bare å skru. Jeg har imidlertid også kortlat for kjøkkenskap, baderomsskap m.m. Har du tilstrekkelig mange skruer sitter greiene kanoon! Det skal mye til før OSB-platen skal rase (og felle hele veggen), eller hva ;)
 
Næææ, fy bubblan, synes dere det er dumsnålt??    Jæsinge også.... hvorfor det? Det blir jo massevis av kvadratmeter ekstra å ha OSB akkurat overalt.... sukk, vil ikke være en dum-snålis besparelsen grunnlegger seg i at snekkerne skal utføre det her 

hvorfor er det dårlig å ikke ha OSB langt der ovenfor sofaen?   :o
 
Pedda_P skrev:
hvorfor er det dårlig å ikke ha OSB langt der ovenfor sofaen? :o
Fordi det er akkurat der du (om 2 år) vil henge opp de lekre, men akk så tunge superdupermegasurroundhøyttalerne :D
 
....ok, får vel sjekke hva det koster å ha OSB i hele huset, men i kjøkkenet og badene kan jeg vel få slippe? der kortlar jo snekkerne og monterer alt for oss ..... eller? :-/
 
Pedda_P skrev:
....okei da, får vel sjekke hva det koster å ha OSB i hele huset, men på kjøkkenet og badene kan jeg vel få slippe det? der listes det av tømrerne og monterer alt for oss ..... eller?   :-/
Beklager, men det er akkurat der jeg gjerne skulle sett OSB!
Visst du (tømrerne) lister for dagens kjøkken/baderoms -mål men hva skjer når du eller noen andre skal bytte/renovere. Da gjelder det at målene stemmer :o

Jeg ble selv "reddet" av OSB nettopp på badet - hadde glemt å liste for (tunge) dusjveggene. Heldigvis var OSB bak, sitter i dag kanon!
 
Ha, jeg kommer altså ikke unna.. :P

jaja, antar at det er like greit å kjøre på med OSB overalt da... pust, begynner å bli mye ekstra kostnader nå, men det er vel en fis i rymden i det store hele 8)
 
Bra!

Kostnad har så kjedelig klang, vi kaller det for investering for fremtiden :D Du kommer til å ha stor nytte av OSB når det skal settes opp saker i huset senere. At det så blir en mer "gedigen" følelse i huset er jo ikke galt det heller. Jeg har ikke en eneste sprekk/deformasjon i mine malte vegger/tak etter 1,5 år. De skadene som finnes har liksom barna gjort ;)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.