Jeg er i ferd med å planlegge innkjøp til undertak/senket tak som vil bli bygget ved hjelp av metallstendere. Disse er ment å festes i veggene, som består av leca.

For å gjøre det enkelt vurderte jeg først om det fantes noen form for "lecaskrue" som kunne monteres direkte i boret hull. Eller er det bedre å bruke vanlige plugger og montasjeskrue?

Ville spikerplugg fungere? Typ slike:
1_24169-2_3.jpg

De fungerer perfekt

S sixten88 skrev:
De funkar perfekt
Tack för svar!

Då får det bli spikplugg, det känns enklast.

Lettbetongskrue

spikerplugg funker ikke i leca

T tergo skrev:
spikplugg funkar inte i leca
Nå ble jeg nysgjerrig... jeg har tidligere brukt spikplugg i Leca og synes at de oftest har bitt godt, men jeg kan ha hatt flaks. Leca er vel ikke helt optimalt å feste i egentlig.

I dette tilfellet vil belastningen være på tvers av skruen og ingen trekkraft som vil dra ut skruen/spikpluggen.

pjodden pjodden skrev:
Nå ble jeg nysgjerrig... jeg har tidligere brukt spikerplugg i Leca og synes at de oftest har sittet godt, men jeg kan ha hatt flaks. Leca er vel ikke helt optimalt å feste i egentlig.

I dette tilfellet vil belastningen være på tvers av skruen og ingen trekkraft som vil dra ut skruen/spikerpluggen.
For ditt formål vil det fungere til fulle. Så finnes det helt klart bedre alternativer, men alt skal veies i kostnader og behov.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.