Hei

Bor i et 70-tallshus og jeg vil bytte ut ytterdøren med sidelys. Selve åpningen totalt er ca 1500 mm og jeg vil gjerne gjøre åpningen mindre slik at man kan ha smalere sidelys!

Har dere tips på hvordan man kan gjøre det pent? Er et teglhus og det blir vanskelig å finne tilsvarende teglstein om man skulle mure igjen på den måten 😅

Du skulle eventuelt kunne gjøre om døren og åpningen med tre. Med litt arbeid ville det nok gå an å få det til å se bra ut.

Om du kan dele et bilde, kunne vi gi deg bedre forslag.

S Spik_och_Skruv skrev:
Du skulle eventuellt kunna gjøre om døren og åpningen med tre, Med litt jobb skulle det nok gå an å få det til å se bra ut.

Om du kan dele med deg av et bilde så kunne vi ha hjulpet deg bedre med forslag.
Takk, legger inn bilder når jeg kommer hjem! Har du/dere tips bilder legg gjerne dem her 🙂

S Spik_och_Skruv skrev:
Du kunne eventuelt lage om døren og åpningen med tre. Med litt arbeid vil det nok gå an å få det til å se bra ut.

Om du kan dele et bilde med oss, kunne vi hjelpe deg bedre med forslag.

• Hvit inngangsdør med vindu ved siden av, mursteinsvegg, feiekost, og svarte blomsterpotter med planter i snø.
  • Hvit inngangsdør med glassvindu ved siden av, mursteinvegg, lyskrans med stearinlys i vinduet og luftkondisjoneringsenhet utenfor.
Jeg tenker meg at den beste løsningen blir å ta ut hele seksjonen med dør og vindu som er mellom teglveggene, og sette inn noe tilsvarende som holder en mindre dør.

Det går jo an å bygge om bare rammen til døren, men det vil nok bli mer arbeid selv om det virker som et mindre inngrep.

• Liker
Xirit
  • Laddar…
Hvorfor vil du ha smalere sidevinduer?

Alternativer er å ha en bredere dør eller dobbeltdør. Eller et smalt sidevindu på hver side av døren. Å bytte til en annen type glass i sidevinduet kan også endre hvordan det oppleves.

• Liker
Xirit
  • Laddar…
P Pin skrev:
Hvorfor vil du ha smalere sidelys?
Dette er et fantastisk bra spørsmål.

• Liker
Pin
  • Laddar…
P Pin skrev:
Hvorfor vil du ha smalere sidevinduer?

Alternativ er å ha en bredere dør eller dobbeltdør. Eller et smalt sidevindu på hver side av døren. Bytte til en annen type glass i sidevinduet kan også endre hvordan det oppleves.
Synes det er finere med smalere sidevinduer

• Liker
Pin
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.