Hei!
Vi skal gjøre noe med ildstedet(ene) på hytta vår.
Jeg har veid for og mot å rive peishetten og installere en frittstående ovn mot å kjøpe en ny innsats og friske opp peishetten og all teglsteinen.
Prisen på arbeidet gir jo byttet av innsats et solid forsprang.
Det jeg er ute etter er tips og ideer på hvordan dere ville ha gjort det?
Den "lille" ovnen vil bli fjernet, og der bygges et lite vedlager.
Er den lille ovnen den du har startet med? Hva ønsker du å få ut av byttet?
Glassdører er hyggelig. Det ser ut på bildet som at den nåværende innsatsen ikke har det. River du alt og erstatter med en peisovn kan du muligens få litt bedre effektivitet enn på den nåværende installasjonen. På den andre siden får du trolig litt dårligere varmelagringsegenskaper. Med en frittstående peisovn kan du få noe som tar litt mindre plass i rommet.
Da er vi halvveis, tenkte å stoltisere litt iallfall
Det som er igjen nå er å pynte opp den venstre holken, kommer til å bli en vedoppbevaring, utrolig fornøyd