Hei!
Holder på å feste stålregel-gulvskinner med spikerplugg i mitt betonggulv (til en stålregelinnvegg). Har ingen problemer med å bore i betongen med bormaskinen, men det tar en evighet før jeg kommer gjennom stålregelen. Tar gjerne imot tips på hvordan jeg skal komme gjennom stålregelen smidig. Nå slår jeg litt med en dor, borer litt med en dårlig bor, slår litt med dor, borer litt. Stålregelen som er typ 0,1 mm tynn tar 5 minutter å komme gjennom og så er det som å bore i smør når jeg kommer til den harde betongen...

Tips mottas varmt! :)
 
D09
Har du rett borr?

Hvis jeg husker rett så var det lettere å lage hullet med en f.eks. terrasseskrue

Nå har du hardt underlag i forskjell fra meg men hva om du lager hullene før du legger mot gulvet?

( amatørtips )
 
Pleier å kjøre rett gjennom med hilti-boret, virker rart?
 
Trykk på med betongboren bare.
 
Enig med forrige taler - Jeg bruker slagbor direkte gjennom, ingen problemer der. Jeg anbefaler SPIX expanderspik fremfor spikplugg da hodet er større og bidrar til en kraftigere installasjon når man jobber med stålregel mot betong.

SPIX expanderspik med stor hode for sterkere installasjon mellom stålregel og betong.
 
  • Liker
cpalm
  • Laddar…
Kjører du riktig vei med boremaskinen ? ;)
 
Mikael_L
L
Borre med et metallbor først?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.