Hei!
Holder på å feste stålregel-gulvskinner med spikerplugg i mitt betonggulv (til en stålregelinnvegg). Har ingen problemer med å bore i betongen med bormaskinen, men det tar en evighet før jeg kommer gjennom stålregelen. Tar gjerne imot tips på hvordan jeg skal komme gjennom stålregelen smidig. Nå slår jeg litt med en dor, borer litt med en dårlig bor, slår litt med dor, borer litt. Stålregelen som er typ 0,1 mm tynn tar 5 minutter å komme gjennom og så er det som å bore i smør når jeg kommer til den harde betongen...
Enig med forrige taler - Jeg bruker slagbor direkte gjennom, ingen problemer der. Jeg anbefaler SPIX expanderspik fremfor spikplugg da hodet er større og bidrar til en kraftigere installasjon når man jobber med stålregel mot betong.