N
Har en fundering angående en plate på mark med L-profiler som har celleplastisolering 100mm i et L med en fasning øverst.

Uteromsleverandøren angir at man skal legge U-profilene som holder skyvedører og vinduer en liten bit ut over kanten på betongplaten - men da vil monteringsskruen gå nesten bare i celleplast. Og sist jeg sjekket så fungerer det ikke så bra å skru i celleplast.

Noen som har en god konstruksjonsløsning på dette?

Man kan jo legge profilen lenger inn så skruene får feste i betongen. Eller som noen foreslo, skjære bort isolering i overkant på L-profilen, men da skaper man en kuldebro.

Legger ved et vakkert kunstverk, der den grønne klossen tilsvarer U-profilens plassering oppå L-elementet, samt den skruen som skal holde fast U-profilen.

• Illustrasjon av L-profil med cellplastisolering og en grønn U-profil. En skrue er festet i cellplast og betong, med mål for U-profilen.
hei!
du skal kappe av i kanten der du skal dra skruene/boltene...så du kan støpe betongen nærmere kanten på l-elementene. finnes en kjempebra beskrivelse på YT som jeg ikke husker navnet på

N
N No1_CousCous skrev:
hei!
du skal kappe av i kanten der du skal dra skruene/boltene...så du kan støpe betongen nærmere kanten på l-elementene. finnes en skitbra beskrivelse på YT som jeg ikke husker navnet på
Jo, har sett den løsningen, men den er jo ikke helt korrekt. Man vil jo ikke skjære bort isolasjon som man først har lagt dit. Det skapes dessuten en kuldebro.
Kommer til å ha skyvedørspartier langs hele siden, så da må man skjære bort isolasjonen hele veien.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.