Har et garasje, bygget -73, med teglvegg utvendig og ca 95 mm isolasjon (gullfiber) samt gipsplate innvendig. Nå skal det konverteres til verksted og jeg vil ha en levelig temperatur året rundt, dvs vintertid skal jeg ikke trenge ha ytterklær der.
Fattern synes at jeg enkelt og greit skal smelle opp en type gipsplate med 50 mm isolasjon på baksiden mot eksisterende vegg.
Selv er jeg mer inne på å ta ned gipsplatene, lekte ut, etterisolere og sette opp dampsperre før OSB og gips.
Fatterns argument er at det er kronglete på grensen til umulig å få dampsperren tett men så jævla umulig skal det vel ikke være. Eller...
Spørsmålet er, helt enkelt: hva synes dere?

Hoppsan, dårlig kontroll på hvor jeg var, dette hører vel hjemme under isolering såklart. Antar at jeg få hjelp med å flytte tråden...

Trenger du noen dampsperre i det hele tatt? Du har sannsynligvis en luftspalte mellom tegl og isolasjon. Dessuten er det jo ikke så fuktig luft i et garasje som i et bolighus. Teglet mugner jo uansett ikke.

Ville tippe at du kan gjøre akkurat som du skriver selv. Regle opp og isolere litt til, på med osb + gips.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.