1.907 lest ·
3 svar
2k lest
3 svar
Tillatelse for import/eksport av byggevarer?
Hei, jeg har lenge ønsket å vite hvordan det fungerer med import/eksport av byggvarer? Jeg har nemlig et byggefirma og jeg lurer på hvordan man søker om tillatelse for import/eksport av byggvarer? Vil også vite hvem man kontakter ved slike spørsmål.
Skulle ikke tro at du trenger noe spesielt tillatelse for import/eksport av byggevarer. Sverige tilhører jo EUs frihandelsområde og slikt ville med ganske stor sannsynlighet innebære brudd på en av de fire frihetene innen EU (fritt flyt av varer og tjenester mellom landene). Men vil du sjekke bør vel Tullverket være riktig instans.
Dette her er egentlig OT for dette forumet men ok:Vugardo skrev:
Registreringen avhenger av hvilket selskap du starter. Associationsformene varierer fra Enkeltpersonforetak over Ansvarlig selskap til Kommandittselskap og AS. Det første krever bare en enkel innmelding til Skatteetaten som også er de som kan gi deg B-skatteseddel og momsregistrering. Øvrige former krever forberedelser før du kommer til registrering. Har du ikke klart for deg hvilken form du skal kjøre under kan du havne i problemer med skattemyndighetene og din egen økonomi. Jeg foreslår at du tar et kurs i Starte eget først, så du ikke gjør noe dumt.