Holder på med renovering av bindingsverkshus og tenkte å fikse opp bjelkene. Jeg fjernet listene som var mellom bjelker og tak, og på enkelte steder er det ganske store gliper, spørsmålet er hva jeg skal bruke for å fylle ut disse hullene. Jeg vil ikke bruke lister, men tenkte meg en fin avslutning mellom tak (som er gipsplater) og bjelker.

• Rød trebjelke med synlige sprekker og glipper mellom bjelke og hvitt gipstak i et korsvirkeshus som er under renovering.
  • Rød trebjelke med synlig glipe mellom gipstak og bjelke, uten lister.
P
Gipsingen burde kanskje ha blitt gjort strammere om du ikke vil ha lister, vet ikke ellers hva man kan finne på, for glissent å fuge.

lopec
Gipsbruk, kanskje? Har du allerede malt taket eller kommer det senere?

Beste svar

Det pleier å sitte hulkillister over disse skjøtene. Ser fint og tradisjonelt ut, hvorfor vil du ikke ha det?

Tss skrev:
Gipsningen burde kanskje ha blitt gjort strammere om du ikke vil ha lister, vet ikke ellers hva man kan finne på, for glissent å fuge.
Takk for svar, jo jeg skulle ønske at gipsplatene hadde blitt satt opp strammere. Vi får se hva løsningen blir.

T tompaah7503 skrev:
Det pleier å sitte hulkillister over disse skjøtene. Ser hyggelig og tradisjonelt ut, hvorfor vil du ikke ha det?
Hei og takk for svar, din idé er bra og ville sett betydelig bedre ut enn de kvartlistene som satt der før.

lopec lopec skrev:
Gipsbruk, kanskje? Har du allerede malt taket eller kommer det etterpå?
Hei og takk for svaret,

Maling av tak kommer etterpå, jeg har skaffet en pose med noe gipsliknende pulver som jeg nok skal prøve. Det skal visstnok ikke renne like mye som gips så vi får se.

J JoachimLö skrev:
Hei og takk for svar, din idé er bra og ville sett betydelig bedre ut enn de kvartlister som satt der før.
Hadde ikke så mange detaljbilder dessverre men her er et rom vi gjorde med utrolig ujevne bjelker i taket fra tidligere. Taket er papirstrukket, så er det hulkillister, listene er "tapetsert" med papir opp på det papirstrukne for å bli kvitt alle glipe mellom list og tak. Til slutt er det malt med limfarge.

Ser bra ut synes jeg naturligvis siden det var jeg som gjorde det ;)

Delforstørrelse

Ujevne takbjelker i et rom med hvitt, pappspent tak og en vindusramme nederst i bildet.

Sammenhengsbilde

Et soverom med ujevne takbjelker, pappspendt tak, og listverk. Møblert med seng, kommode, skrivebord og stol ved et vindu med planter.

Takk for de fine bildene, det ser virkelig bra ut. Hvis vi setter opp lister igjen, blir det absolutt din modell. Akkurat nå sliter vi med å fjerne malingen fra bjelkene, de er rødmalt med oljemaling og vi prøver å få dem trenet. Et stort jobb, men nærmer oss trenet på EN bjelke nå etter 2 dagers arbeid. Dine svarte bjelker ser fine ut.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.