2.809 lest ·
8 svar
3k lest
8 svar
Tilkobling mellom bjelke og tak på bindingsverkshus
Holder på med renovering av bindingsverkshus og tenkte å fikse opp bjelkene. Jeg fjernet listene som var mellom bjelker og tak, og på enkelte steder er det ganske store gliper, spørsmålet er hva jeg skal bruke for å fylle ut disse hullene. Jeg vil ikke bruke lister, men tenkte meg en fin avslutning mellom tak (som er gipsplater) og bjelker.
Beste svar
Gjør-det-selv-bygger
· SE4
· 3 301 innlegg
Det pleier å sitte hulkillister over disse skjøtene. Ser fint og tradisjonelt ut, hvorfor vil du ikke ha det?
Gjør-det-selv-bygger
· SE4
· 3 301 innlegg
Hadde ikke så mange detaljbilder dessverre men her er et rom vi gjorde med utrolig ujevne bjelker i taket fra tidligere. Taket er papirstrukket, så er det hulkillister, listene er "tapetsert" med papir opp på det papirstrukne for å bli kvitt alle glipe mellom list og tak. Til slutt er det malt med limfarge.J JoachimLö skrev:
Ser bra ut synes jeg naturligvis siden det var jeg som gjorde det
Delforstørrelse

Sammenhengsbilde

Takk for de fine bildene, det ser virkelig bra ut. Hvis vi setter opp lister igjen, blir det absolutt din modell. Akkurat nå sliter vi med å fjerne malingen fra bjelkene, de er rødmalt med oljemaling og vi prøver å få dem trenet. Et stort jobb, men nærmer oss trenet på EN bjelke nå etter 2 dagers arbeid. Dine svarte bjelker ser fine ut.
Klikk her for å svare