Hei,

På bilde er nytt kjellertak av furu, mot kjellervegg. Mellomrom cirka 5-20mm.

Jeg har cirka 50 løpemeter som jeg vil "tette" for å få det noenlunde tett for støv og trekk da bjelkelaget er åpent ovenfor. Jeg har latt glippen være så treet kan bevege seg. Pluss at kjellerveggen er ujevn.

Forslag på hva jeg bruker for å tette denne sprekken/mellomrommet? Som samtidig tillater treet å bevege seg.

Nytt källertak av furu med mellomrom på 5-20mm til en ujevn kjellervegg, viser behov for tettetiltak som lar treet bevege seg. Nytt källertak i furu med synlig glipe mot ujevn kjellervegg, viser mellomrom på 5-20 mm som ønskes tettet for å hindre støv og trekk.

S
Hvorfor skal treet bevege seg, hos meg beveger det seg ikke
Vanskelig å få til med taklist, kan du tåle å sette opp høvlet bit (blir som en ramme rundt) så finnes det ulike størrelser som du fester i taket
Det kommer til å synes ganske godt uansett hva du bruker når sprekken ikke er jevn eller er det bare du som har jukset litt med sagen, Aller helst på foto 2 da taket har en skjøt i linje med veggen, kommer til å se skjevt ut

Tetningen må på plass før lister osv da det ligger et par år fram i tid.

Enten fylle med en eller annen masse eller putte på en noenlunde tett list/tetning.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.