Jeg har forsøkt å finne god info om hvordan man skal gå frem for å tette en betongaltan uten å blitt klokere. Så nå tenkte jeg at jeg prøver her og ser hva dere kan hjelpe meg med!
Huset er bygget i 1964, men jeg tror at tettesjiktet på altanen er omgjort, kanskje på 80-tallet. Det ser ut som en sandwich av betong og deretter et gummimembran (som er hardt i dag og sprukket) og så sand på som noe overflatesjikt. (Misliker sanden, den fester seg i føttene og kommer inn)
Nå vil jeg gjøre om og gjøre rett. Jeg vil senke nivået noen cm, føles litt ubehagelig å ha den i samme nivå som dørene, tette så ingen fukt kommer inn (under halve altanen bod, andre halvdelen matkeller uten inngang innenfra).
Har noen gjort et lignende prosjekt? Hva skal man tenke på? Hvilket tettemembran skal man bruke? Leste om noe asfalt? Deretter hvilket overflatesjikt? Plater, støpe med type sement? Osv osv
Du må fjerne alt gammelt og tette større sprekker i betongen først.
Deretter kan du enten legge på nytt dekke (typ takpapp) eller noe tettesjikt, typ Kiilto A+X eller Protan G. På det trengs deretter noe "beskyttelse", betongplater i sand om du bruker filt eller med tettesjikt kan du legge tregulv eller klinker.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.