Legger blindbunn akkurat nå. Det blir noen gliper der avløpsrørene kommer opp da forutsetningene for å legge blindbunn ikke er perfekte, ujevne bjelker mm. Som mest er det ca. 1.5-2 cm gliper. Finnes det noe bra fugeskum å tette disse med før man legger isolasjon?, som både holder tett for kalddrag og mus?
Sitter røret midt i en plate så kommer ingen mus inn og de pleier ikke å komme inn den veien. Uten tar seg inn i vegger og bjelkelag gjennom små hull fra utsiden, et bra sted å gå inn er om det er låsepanel. Deretter å tette for trekk er ikke feil, det går med vanlig fugeskum, har du flere steder så kan du bruke det der. Tenk på at det ekspanderer kraftig, trengs ikke mye for 2 cm.
Skummet trykker ikke i stykker noen rør, derimot kan det øke i volum ganske bra, så hvis man er uvant, bruk litt av gangen rundt røret på oversiden av blindbunnen. Røret kommer til å sitte fast i blindbunnen etter skumning. Det finnes tuber på større varehus å kjøpe, det er ikke for å lime så det holder med det billigste.
Klikk her for å svare